Big Brother

Big Brother 2003 började visas på TV400 för cirka 2 veckor sen. Det var då Linda Rosing var med och Christian Litzell från Askersund. Jag tittade inte på Big Brother så noga det året, jag såg nog bara ett par avsnitt. Jag hade inte Kanal 5 när det gick, så det blev att jag bara såg något avsnitt när jag var hemma hos pappa. Det är lite kul att titta på nu när det har gått några år och Linda Rosing hon är ju fortfarande känd. Hon har sett till att stanna kvar i rampljuset.

Jag har slö tittat lite varje dag som det har gått nu. Vissa avsnitt är väldigt sega, så då blir det att jag sitter vid datorn och bara tittar lite grann. Det är ju roligast när dom festar eller gör uppdrag. Annars så är det inte så kul att titta för dom bara blir irriterade på varandra eller är rastlösa för att det inte finns så mycket att göra.

Jag söka till Big Brother 2 gånger, så det skulle vara kul om dom körde igång en ny säsong. Då kanske man får chansen att vara med.... =P Jag tycker att det skulle vara kul att testa på att vara i Big Brother huset. Men det skulle nog vara jävligt jobbigt, jag skulle nog klättra på väggarna efter en vecka. Jag har ju varit sjukskriven en vecka nu och jag börjar ju nästan klättra på väggarna av rastlöshet. Ändå så har jag ju mina katter, Tv:n, datorn, telefon och jag kan gå ut & träffa folk. Och jag tycker ändå att det inte finns nåt att göra. Tänk att vara där inne i huset och inte ha alla dom sakerna & inte kunna lyssna på musik när man vill. Jag skulle ju vilja kunna lyssna på musik i alla fall när det inte finns så mycket annat att göra. Men jag tror att samtidigt som det säkert är jobbigt att vara där inne, så lär man sig nog mycket om sig själv och så har det nog sina roliga stunder. Jag vet inte om jag skulle orka vara där inne i 3 månader, men det skulle vara kul att testa ett par veckor i alla fall. Jag funderade på det häromdagen om jag skulle stanna kvar tills jag blir utröstade eller ifall jag skulle tröttna och gå ut efter tag. Men jag skulle nog försöka att vara kvar därinne och se hur länge svenska folket vill ha kvar en.

Sen funderade jag på hur man skulle vara inne i huset. Jag skulle ju knappast vara den som har hemlängtan och sitter & gråter i ett hörn. Jag skulle nog vara social och prata mycket, för det brukar jag ju göra annars. Men jag skulle nog visa mitt finska temperament jävligt mycket också. Jag skulle nog bli väldigt irriterad & arg på dom andra emellanåt. Jag tycker det är jobbigt när någon sover över hos mig i flera dagar. Bara på den korta tiden hinner jag bli irriterad på en massa saker. Jag tycker det är jobbigt när man har folk tätt inpå en hela tiden. Jag vill kunna vara ensam ibland. Jag vet bara när jag bodde ihop med Becca, vi blev ju irriterade på varandra en hel del eftersom vi träffades varje dag. Likadant var det när jag bodde hos mamma. Och det var speciellt irriterande när jag bodde med Martin & Emelie. För min bror han är en sån slarver & en riktigt latmask. Så jag kände mig som en mamma när jag sa att han skulle städa upp efter sig. Men när man bor tätt inpå varandra, så blir man lätt irriterad på småsaker. Det blir ju mycket irritation på grund av småsaker när man inte har nåt annat att göra. Så jag förstår att dom bråkade en hel del när dom var inne i Big Brother huset. Dom hade ju inte så mycket annat att tänka på.

Sen tänkte jag på att det blir nog en mindre chock när man kommer ut hur huset och folk känner igen en vart man än går. Jag vet inte hur jag skulle känna inför att bli igenkänd. Det skulle kännas konstigt. Det skulle nog vara lite jobbigt i början, men för dom flesta dokusåpa deltagare så försvinner ju det efter ett tag. Om man inte verkligen vill bli känd och håller sig kvar i rampljuset som Linda Rosing, Carolina Gynning, Elita Löfblad, Marie Picasso och Kitty Jutbring. Jag vet inte riktigt hur jag skulle göra. Om jag skulle bara försöka gå tillbaka till den vanliga vardagen och bli bortglömd efter ett tag eller om jag skulle försöka hålla mig kvar i rampljuset. Jag tycker om att få uppmärksamhet och jag är inte så hemlig av mig. Så jag skulle inte bry mig så mycket av vad dom skriver om mig i tidningar och så. Jag är väldigt öppen om allt i mitt liv. Men samtidigt skulle det nog vara väldigt jobbigt, för man är ju inte van att vara med i TV, tidningar och sånt. Men jag kanske skulle gilla det och göra allt för att stanna kvar. Skriva en bok, släppa en platta, göra en film och få väldigt dåligt kritik.... hehe. Jag tror ju inte att jag skulle göra nåt bra arbete på nåt av det... haha. Jag får nog i såna fall göra som Robinson-Robban och skapa rubriker. Han gjorde ju allt för inte glömmas bort... hehe. Men Linda Rosing har ju också skapat rubriker med sitt struliga liv. Jag får börja knarka, köpa horor och vika ut mig... hehe. Jag tänker aldrig börja knarka, jag är så anti mot det.

Det skulle vilket fall som helst vara kul om dom skulle sätta igång med en ny säsong av Big Brother med eller utan mig... hehe. Det var ju 3 år sen som senaste säsongen sändes, så nu borde det  ju vara dags igen. Ett tecken på att det inte är omöjligt att Big Brother kommer tillbaka är ju att TV400 sänder gamla säsonger.

Puss puss...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0