BRÄNNVIN Å ÖL Å VIN Å WHISKEY

BRÄNNVIN Å ÖL Å VIN Å WHISKEY

(EDDIE MEDUZA)

Många år har gått på jorden många har missbrukat orden

till ett svin blev mänskan vorden

Sångerna som fritt ska ljuda dom vill gud och folk förbjuda

utom jag en gossen ruda

 
Brännvin å öl å vin å whiskey festa och knulla runt

det tycker jag är sunt

supa och spy och slåss och härja föra sig som ett svin

det är ju melodin

 
Alla styrs av samma lagar som har gällt i alla dagar

makten bor i feta magar

vi går än på samma stigar lyder blint och slåss och krigar

står som får och glor och bligar

 
Slita och gno få lön och skatta leva på statsbidrag

det är vår lott i dag

bocka och buga le och smila lyda en idiot

det är vår levnadskvot

 
Palissaderna är tomma ingen vågar stå

där det blåser snålt om öronen

ingen tror på den som alla måste rösta på

men ingen vågar skjuta ballen av den djävulen

 
Åren går och inget händer samma tjat och samma trender

ingen tror att vinden vänder

 
Muskler och Silicon och disco nattliv och stripp och porr

är innefolkets knorr

Volvo och Saab och sport och Baywatch loket och Rexmoped

får folket nöjas med

 
Nu så får det fan va nog nu är jag trött på allt

jag ger fan i alltihop och tar det bara kallt

 
Med brännvin å öl å vin å whiskey......etc.



Man ska faaan svina loss, knulla och supa satan. Men idag blir det nykter för mig och några veckor till tyvärr...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0