Tur att vi är olika

Jag har jobbat idag och igår i Strandgruppen. Jag tycker att det går väldigt bra fast att jag bara gick bredvid en kväll och en dag förra veckan. Jag har kommit in i arbetssättet väldigt bra. Men det var ju likadant när jag började på Norrabergen förra året, jag kom in i det väldigt fort. Jag har lätt för att lära mig och komma ihåg nya rutiner. Själva vårdarbetet kan jag ju efter att ha jobbat i vården 10 år. Så jag var ju mest orolig för hur jag skulle hitta till alla som vi hjälper och lära sig rutinerna. Men jag tycker att det går mycket bättre än väntat. Jag känner nu att jag gjorde rätta valet att söka mig till Hemtjänsten. Jag trivs redan som fisken i vattnet. Det här passar mig bättre än Norrabergen.

Jag har tänkt på en sak på senare tid när jag har kollat på Facebook. Folk har väldigt olika åsikter om saker & ting. Det blir väldigt heta diskussioner ibland när folk tycker olika.

Bara en så liten sak som att det kom snö igår gör att folk blir lite osams. Jag tycker personligen inte att det är allt för roligt med snö. Men jag förstår att en del älskar snön. Jag tycker att det är väldigt vackert när snön gnistrar i mörkret och snön & all julbelysning lyser upp i mörkret. Men jag tycker inte om kylan och halkan. Jag tycker inte om att vara ute & gå eller köra bil när det är halt ute. Det kan vara kul att åka pulka och skridskor. Men det blir ju inte så ofta som man gör det nu för tiden. Jag köpte en pulka för ca 2-3 år sen, jag har använt den en enda gång än så länge. Då åkte jag pulka med Alex & Anna för 2 år sen. Men mina skridskor har jag nog haft sen jag gick på högstadiet och dom har jag nog ändå inte använt mer än ca 10-15 gånger. Jag fick dom i present av mormor och morfar.

Men hur som helst det jag skulle komma till är att det är bra att alla är olika. Det skulle vara tråkigt om alla var lika och tyckte likadant. Snacka om att världen skulle vara extremt tråkig och innehållslöst. Det är kul att man kan diskutera och argumentera med varandra & få lite krydda på tillvaron. Men samtidigt måste man veta när man ska ge sig och liksom agree do disagree. Man måste sätta sig in i den andras åsikter och förstå att den tycker annorlunda. Acceptera att alla kan inte tycka lika som en själv.

Over and out...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0