Chaufför sökes...

Jag tycker att det är så jävla svårt att hitta någon som vill köra nu för tiden. För cirka 10 år sen var det inte alls lika stora bekymmer med att hitta någon som ställde upp. Men då ställde ju folk upp och körde väldigt mycket när dom precis hade fått körkort. Då tyckte dom det var kul att köra och själva erbjöd sig att vara chaufför. Men nu så är det knappt någon som precis fått körkort som kan tänka sig att köra typ varenda helg i flera veckor. När jag hade fått mitt körkort var jag chaufför varenda helg i ca 2 månader. Sen blev det ju mer sällan som jag körde. Men under vissa perioder har jag ju kört väldigt mycket även flera år efter att jag fick mitt körkort.
 
Nu för tiden är det sällsynt att jag ställer upp och kör. Men det är inte så konstigt när man inte får så mycket tillbaka. Jag får väldigt sällan bra betalt när jag kör, får typ aldrig åka med när folk ska nånstans och det är ingen som ställer upp & kör på mig. En period så körde jag typ enbart på pappa, men det är inte så konstigt han är min pappa och han ställer upp för mig & hjälper mig med mina bilar. Jag kan köra nån gång ibland nu för tiden, men då ska det vara på folk som jag umgås med och tycker om. Det finns en hel del folk som jag aldrig tänker köra på igen, av olika anledningar.
 
Jag är en sån person som tycker man ska uppskatta att folk ställer upp och kör när man ska ut & supa. Så jag kan vara beredd på att betala några hundra till chauffören och om alla andra i bilen gör likadant, så får ju chauffören lite pengar för att dom kör. T.ex. om man åker jänkare och det är 6 pers + chaufför i bilen och alla ger 100 kr till chauffören så har han eller hon tjänat 600 kr. Men en del är så snåla och tycker inte att man ska behöva betala chauffören ett öre. Men jag tycker att man ska göra det, speciellt om man har svårigheter att hitta någon som kör. Då tycker jag att det är bra att locka med lite pengar. Sen finns det visserligen en del som bara tycker att det är kul att köra runt på en massa "fyllon", speciellt om dom får köra en gammal raggarbil. Så dom kanske inte ens vill ha några pengar för dom tycker att det är så kul ändå. Men dom personerna är nog väldigt lätt räknade. Jag tycker hur som helst att man ska betala mat, dryck, bensin och inträde åt chauffören. Men det är inte alla som ens gör det och det tycker jag är riktigt dålig stil. Jag tycker att man ändå kan ge chauffören nån hundring eller så för besväret ändå. Jag är inte så mycket för att ge en chaufför värsta fantasi summorna, det är enbart i värsta fall. Jag skulle inte ge flera tusen till nån som kör om man säger så. Men jag tycker att det är helt okej att alla i bilen ger en hundring eller två var. Jag tycker inte att det bara är en person i bilen som ska behöva ge chauffören pengar. Jag tycker att alla ska hjälpas åt.
 
Jag hoppas på att vi hittar nån chaufför till helgen, så vi kan ut och åka lite Cheva 57:a. Men jag hoppas först och främst på att bilen är klar och besiktad till helgen. Annars blir det ju lite bekymmer med den biten. Men men får se hur det blir när helgen närmar sig.
 
Puss & Kram...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0