Flytta om du inte trivs...

Jag hör nästan varje dag nån som säger att dom inte trivs eller vill bo kvar i Askersund. Jag förstår inte riktigt varför. För det snackas inte mer skitsnack här än nån annanstans. Det finns liksom skitsnack överallt, så gräset är inte grönare på andra sidan. Det är bara så att man inte känner så många i början och då kan det verka som att folk inte snackar skit. Men bo ett tag på ett annat ställe och ni märker att det är likadant.

Så är det bara på grund av skitsnack och skvaller som man vill flytta, så är det lite dålig anledning. Det låter vettigare att man flytta för bättre jobb, kärlek, familj eller dylikt.

Jag trivs jättebra här och jag kommer inte att flytta i första taget. Men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden. Men jag bryr mig inte så mycket om att folk snackar om mig, jag blir bara lite fundersam ibland. Speciellt om jag hör saker om mig själv som inte är sant, så funderar jag vart det kommer ifrån.

Men jag tycker egentligen bara att det är kul om folk pratar om mig. Det betyder ju att jag är viktig och en intressant person. För det är ju i ärlighetens namn inte så ofta man snackar om folk som är tråkiga och trista. Snacka mer om mig, jag gillar uppmärksamheten.... =P

Jag säger bara älska skitsnack och bli peppad av det. För det är inget kul att vara deppig över vad någon har sagt om en. Ta åt dig av det positiva och skit i det negativa... =)

Over'n'out...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0