Måste alla bara klaga, flytta istället...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Om ni inte trivs i Askersund, flytta härifrån. Sluta klaga... Gräset är inte grönare på andra sidan. Ni kommer nog bli besvikna att det är likadant överallt.

Jag trivs jättebra här i Askersund, det skulle krävas väldigt mycket för att jag skulle flytta. Men jag tar inte åt mig av det som folk säger. Vill dom snacka så är det okej, det måste ju betyda att jag är en intressant person. Jag ser det som positivt om jag hör rykten om mig själv. Jag bryr mig inte så mycket om folk har hittat på saker om mig. Oftast brukar allt som inte är sant dö ut snabbare än det som är sant. Sanningen kommer ju alltid fram på ett eller annat sätt. Jag orkar inte lägga energi på vad folk säger om mig.

Dessutom har man nog umgåtts med fel folk om folk snackar en massa konstiga saker om en. Ett tips: byt umgängeskrets, det brukar lugna ner sig då.

Puss puss...


Kommentarer
Postat av: Kaosets Gudinna

Hej Anneli! Nu känner inte jag att detta är riktat mot mig personligen, men väljer att svara ändå, eftersom jag är en av dom som alltid har stått i centrum vad gäller snack. Jag kan inte hålla med om att det är likadant överallt och som du vet har jag bott på flera ställen i landet. Med andra ord, jag har lite att jämföra med. Här är det fan extremt vad gäller bullshit, baktaleri och bitchblickar. Men fördelarna med Askersund överväger nackdelarna, därför stannar jag.



Jag tycker inte det är rätt att man ska gå ifrån sina vänner för att få det lugnare. När ska folk lära sig att man ska se till individen, inte till gruppen?



Ett tips till dig, ta detta direkt med personen det gäller! Det vinner man alltid mest på. :)

2012-06-19 @ 14:22:38
URL: http://kaosetsgudinna.se
Postat av: Anneli

Inlägget är inte riktat till nån speciell person, den är riktat det många personer. Jag är så trött på att en del bor kvar här i flera år fast dom inte trivs och tycker att alla snackar så mycket skit hela tiden. Jag trivs jättebra här och jag tar inte åt mig om folk snackar.



Jag är trött på att folk hela tiden klagar på Askersund, det är inte just Askersund det är fel på det är folket man omger sig med. Man får ta och umgås med dom man kan lita på & dom som får en att må bra. Och skita i dom andra som försöker dra ner en.



Jag menar inte att man ska gå ifrån sina vänner, jag menar att man ska sluta umgås med dom som inte är bra. För dom är ju egentligen inga vänner om dom bra får en att må dåligt.

2012-06-22 @ 23:24:21
URL: http://rockabillybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0