Förbjud tiggeri...

Jag har verkligen börjat tröttna på att det sitter folk och tigger utanför varenda affär nu för tiden. Jag förstår inte varför dom ens sitter där, det kan ju inte vara lönsamt. Dom flesta jag känner skulle inte ge några pengar till dom för det uppmuntrar ju dom att fortsätta att sitta där & tigga. Jag tycker att det är en sak om man är i Stockholm och det är en uteliggare som sitter & tigger. Man ser att han/hon är smutsig, mager och har trasiga kläder. Personen har inget hem och inga pengar. Men det är störande med dessa uteliggare som sitter utanför affärer på mindre orter i rena & fräscha kläder, runda om kinderna & med nya mobiltelefoner. Man ser ju att dom har pengar så dom klarar att ta hand om sig eftersom dom har råd att köpa kläder, mobiltelefon & mat.
 
Jag tror att dom flesta av dom som tigger på mindre orter har någonstans att bo och har råd att äta. Dom försöker bara dryga ut kassan lite eller nåt. Men dom kan ju som sagt knappast tjäna så mycket på det hela, jag tror inte att det är så många som ger dom några pengar. Dom flesta blir nog mest bara irriterade på dom.
 
Folk som blir upprörda över att jag skriver detta och tycker att jag ska tycka synd om dom för att dom är fattiga etc. Ni kan ju göra nånting så dom får in pengar på annat sätt än att tigga eller så kan ni ju försörja dom eller nåt. Jag tror inte att dom flesta som tigger är speciellt fattiga för tiggeriet kan knappast vara speciellt lönsamt. Det är nog mest bara tidsfördriv i brist på jobb eller sysselsättning.
 
Skriv under att förbjuda tiggeri:

http://www.namninsamling.com/site/sign.asp?id=4771

 

Over and out...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0