Inför Eurovision Song Contest

Tittade nyss på andra delen av Inför Eurovision Song Contest på SVT play, var ju på jobbet när det gick på TV förut idag. Dom två första delarna av Inför ESC visade den första semifinalens låtar och 10 av dom låtarna går till finalen. Så går ju 10 låtar från andra semifinalen till final plus att det är 4 länder (Storbrittanien, Frankrike, Tyskland & Spanien) som alltid går direkt till final plus vinnarlandet från året innan (Ryssland).

Jag tycker att det är en del rätt så bra låtar med, men jag har ingen direkt favorit än. Det finns några låtar som jag gillar mer än en del andra låtar. Jag tycker att Andorras låt är catchy och jag gillar den väldigt mycket. En rolig grej med artisten som sjunger är att hon på 90-talet var med i gruppen Me & My om ni kommer ihåg dom. Dansk grupp som hade en hit med låten "Dub i dub", men tydligen så har hon flyttat till det lilla landet Andorra och framför deras bidrag i årets ESC.



Jag tycker också mycket om Turkiets bidrag. Låten faller mig i smaken och sångerskan ser sjukt bra ut och sjunger såklart bra också.



Israels låt är en av mina favoriter, men jag tror inte att den kommer att vinna. Men jag tycker att den är så himla fin och vacker.



Jag har hört en del av låtarna från andra semifinalen också och jag vet inte riktigt vilken låt som jag tror kommer vinna. Men jag kan ju berätta vad jag tror när jag har hört alla låtar. En del låtar har inte jag lyssnat så mycket på än. Men Norge är favorit tippad och dom är med i andra semifinalen. Men jag dom låtarna jag har tagit med här är med i första.

En låt som jag tror kommer gå långt är Finlands låt, den är jävligt skön. Den fick högst poäng av låtarna i första semifinalen i programmet Inför ESC. Jag hoppas att dom kommer högt upp.



Sen finns det en del andra låtar i första semifinalen som är rätt så sköna som Malta, Island, Vitryssland, Armenien, Rumänien och Bosnien-Herzegovina. Jag tycker mycket om Vitrysslands låt så jag måste ta med den också... =)



Jag får skriva mer om ESC när jag har hört låtarna från andra semifinalen plus låtarna som går direkt till final.

Hugs & Kisses...

Love Europe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0