Min lediga dag

Jag jobbade i helgen, så det blev inte att jag gjorde så mycket. Var hos Moa och Gif en sväng efter jobbet i fredags eftersom Jenny, Anna etc satt där och drack lite. Men jag var inte kvar där så länge eftersom jag skulle upp kl.7 och jobba i lördags.

Igår så var jag ledig och jag gjorde massor med saker. Först på morgonen / förmiddagen så var jag, Anna och Gustav iväg och handlade mat. Sen när jag kom hem så åt jag och sen bakade jag brownies med körsbär som jag ska med till jobbet idag. Jag plockade ju körsbär och vinbär på jobbet i söndags. Så jag skulle baka 2 olika kakor av dom, men jag orkade bara baka kakan med körsbär. Jag stoppade in vinbären i frusen, får baka en kaka på dom nån annan gång.

Sen så smakade jag och Anna på kakan på eftermiddagen, den smakade bra. Men körsbären var fortfarande väldigt sura, jag skulle ha sockrat dom lite innan jag stoppade dom i kakan.

Jag och Anna satt och diskuterade folk som har väldigt smutsigt hos sig. Då berättade Anna om Jacks äckliga disktrasa. Så vi tog med nya disktrasor och tvättsvampar när vi åkte till Jack för att hämta Gustav.

På kvällen så käkade jag, Anna och Gustav tacos. Det var riktigt gött... =)

Sen umgicks jag och Anna ett litet tag och Gustav gick hem till Jack igen. Vid midnatt eller nåt sånt drog Anna hem och jag glodde lite på tv. Jag gick och la mig vid kl.2 Sen vid kl.4.30 ungefär så ringde Oscar och ville att jag skulle hämta honom hos Kim. Så jag fick åka dit och hämta honom. Staffan skulle ha skjutsat hem honom, men han svarade inte telefon och sen så hade han stängt av telefonen. Vill man inte skjutsa på någon så är det bara att svara i telefon och säga NEJ. Det är så dåligt stil att skita i att svara överhuvudtaget. Snacka om schysst kompis.

Jag gick och la mig igen efter att jag hade hämtat Oscar. La mig hos min blöta katt Meduza. Hon hade varit ute i regnet och sprungit. Precis innan Oscar ringde så hade hon lagt sig och kramat om mina ben. Jag tyckte att hon var fuktigt och när jag kände på henne så var hon alldeles blöt. Snacka om mysigt. Jag drömde om att nån hade spillt nåt på min katt eftersom att jag kände en blöt katt mot mitt ben. Så vaknade jag till och sen ringde Oscar.

Puss puss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0