Helgens bravader...

Tjo! I fredags så var jag och Natta till Stockholm på Buddy Holly Musical. Tåget var nästan en halvtimme försenat till Stockholm på grund av att ett tåg hade åkt av spåret i Skövde. Men vi hade ändå gott om tid på oss, så det var ju lugnt. Först när vi kom till Stockholm så käkade vi på "Jensens Böfhus", väldigt god mat där. Efter det så åkte vi till Gamla Stan och gick runt i affärer. Jag köpte lite grejer; present till Elias (mitt brorsbarn som snart fyller 1 år), neongula knästrumpor, Hårband, linne och kapsylöppnare. Efter det så fikade vi på ett mysigt fik precis brevid Göta Lejon. Sen så såg vi Buddy Holly Musical på Göta Lejon. Musikalen var jättebra. Den var väldigt rolig och bra musik. Mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara... =) Vi var hemma i Askersund strax före kl.1 på natten.

Buddy Holly Musical på Göta Lejon

I lördags så gick jag upp kl.5.30, så det blev inte så mycket sömn för mig. Så jag var rätt så trött när pappa, Sussi 1, Sussi 2 och Pelle kom och hämtade mig strax före kl.7. Vi skulle ha möts ett helt gäng vid shell kl.7, men vi kom dit 5 minuter i sju och det stod inte en enda bil där. Så vi åkte direkt till Tibro, var ingen idé att stå där och vänta när ingen var där fem i sju. Så det blev ingen karavan till Tibro. Sen vandrade vi runt på Power Marknaden i Tibro (den var inomhus). Det kändes lite segt att gå runt där för efter en liten stund hade man gått runt hela skiten. Jag köpte ingenting på marknaden. Sen runt kl.14 så åkte vi till Skövde och käkade. Maten vi åt var inte så värst och jävligt dyrt, men man blev i alla fall mätt och det är ju huvudsaken. Efter det så åkte vi ut till Raggarklubben i Skövde. Vi fick vänta där ett tag på att dom kom och öppnade så vi kunde förfesta. Det var kul att förfesta där. Jag och Sussi 1 satt och spelade poker med några tjejer och pratade en del.

Sedan så blev det dags att ge sig iväg till Tibro igen och åka till Folkets Park. Det var ett jävla drag på rockabillyfesten där. Wild Roosters spelade, dom är väldigt bra. Dom spelade på raggarklubben här i Askersund på Nyårsafton. Det var två till band som spelade i Tibro, dom var väl okej men inte så värst. Det kom en del människor dit som jag kände och det var väldigt kul. Jag hade extremt roligt, det var så kul att festa nån annanstans än i Askersund. Jag måste ta och åka ut på mer raggarfester och sånt. Det är ju så roligt... =) Träffade en kille där som jag strulade lite grann med, kul att träffa lite nytt folk. Pappa och Sussi 2 tröttnade efter ett tag och satt i bilen dom sista timmarna vi var där. Pappa var på väldigt dåligt humör när vi åkte hem. Min bror ringde och jag hörde inte vad han sa för att pappa höjde volymen på stereon fast jag sa att han skulle sänka. Sen så sa han att jag inte skulle vara kaxig i hans bil och så pekade han finger åt mig. Men min bror ringde igen för han hade åkt av vägen mellan Askersund och Åmmeberg. Men pappa ville inte hjälpa honom och var allmänt otrevlig. Så jag skrev sms till min bror att han fick fixa det på nåt annat sätt för att pappa var på så dåligt humör. Vi kom till Askersund strax före kl.4 eller kl.5 eftersom man ändrade ju klockan mellan lördag och söndag. Det tog ett tag innan vi kom hem eftersom det var väldigt halt på vägen.

Jag var väldigt seg igår, men det var värt det. Jag hade så otroligt roligt i lördags. Jag måste faaan ut och rocka snart igen... =)



All Star Cruisers lokal utanför Skövde

 

Staffan, Pappa & Sussi 2



Wild Roosters

Orkar inte lägga upp mer bilder... men ni för nöja er med dom här bilderna... =)


Puss puss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0