Jag älskar mitt Askersund... =)

En sak jag har blivit väldigt irriterad på och fundersam över dom senaste åren. Varför alla hatar Askersund och vill vara nån annanstans??? Gräset är INTE grönare på andra sidan. Det var en kille som bodde i Askersund för typ ett år sen, han flyttade härifrån för han hatade Askersund och tyckte allt var skit här. Vet ni vad han trivdes inte bättre dit han flyttade, han ska snart flytta tillbaka hit. Jag tror inte att det är stället det är fel på det handlar nog mer om hur man själv är. Är man bekväm i sig själv så trivs man vart man är nånstans. En del människor blir aldrig nöjda vart dom än flyttar.

Jag trivs väldigt bra i Askersund, jag vill inte flytta nånstans. Jag tycker att det är en fin stad och jag mår bra här. Jag har alla mina vänner och min släkt här. Jag trivs med att det är en liten stad, jag skulle aldrig vilja bo i en storstad. Jag är en liten lantis och kommer alltid att vara det. Det är skönt att bo i en liten stad och så kan man åka till en större stad när man känner för det.

Jag tror att anledning med att en del inte trivs i Askersund och hatar staden är nog en del människor inte själva stället. Ifall ni hatar nån skriv att ni hatar en person inte ett ställe. Jag tycker inte om en del människor här, men jag skulle inte hata hela Askersund för det. För det finns väldigt många bra människor här också... T.ex. Jag... hehe. =)

Puss puss... =)


Jag, en fin vårdag i Askersund 2008...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0