ESC

Igår var första semifinalen av Eurovision Song Contest. Det var väldigt bra låtar som gick vidare, men det fanns några som jag skulle vilja bytt ut. Det var en del av mina favoriter som inte gick vidare till finalen, men det spelar egentligen inte så stor roll. Det går ju att lyssna på låtarna ändå... =)

Länderna som gick vidare till finalen igår var: Sverige, Finland, Bosnien-Hercegovina, Turkiet, Island, Malta, Rumänien, Portugal, Armenien och Israel. Det är ju kul att Sverige gick vidare till finalen... =)

Imorgon är andra semifinalen och på lördag är den stora finalen. Jag tänkte jag skulle skriva lite om vilka bidrag som jag gillar i andra semifinalen. Norge är ju den stora favoriten och dom kommer ju garanterat att gå vidare till finalen. Jag gillar låten och om den inte vinner så kommer den i alla fall att kom i topp 3. Men den kommer säkert att vinna.



Min absoluta favoritlåt är med i andra semifinalen och den kommer nog att komma högt upp i finalen. Jag hoppas på att dom kommer i topp 5 i alla fall... =) Azerbajdzjan är min stora favorit. AYSEL TEYMURZADA & ARASH sjunger låten "Always", den är så otroligt bra... =) Arash är ju känd är i Sverige sen tidigare, han har ju släppt flera hitlåtar bla "Temptation". Så det blir lite av en svensk vinst om Azerbajdzjan går och vinner... =)

 



Jag gillar Irlands bidrag väldigt mycket och jag hoppas att den tar sig till finalen. Den är glad och skön.





Greklands bidrag är väldigt bra och Sakis var ju med i Eurovision Song Contest  2004 med "Shake it". Låten han sjunger i år är inte lika bra som den, men det kommer nog gå bra för honom ändå.





Jag tycker att Estlands bidrag är väldigt vacker och jag hoppas att det kommer att gå bra för dom... =)



Jag vill att Azerbajdzjan ska vinna i år, men jag tror som alla andra tror att Norge kommer ta hem segern på lördag. Time will tell the tale... =P

Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0