Kärlek vid första ögonkastet

Det finns inte kärlek vid första ögonkastet, för kärlek kan man inte ha till någon man inte känner. Den enda man inte behöver känna för att älska det är sitt barn. När man säger att det var kärlek vid första ögonkastet då är det bara sexuell laddning, lust eller att man blir kär. Men kärlek kommer inte förrens senare när man lärt känna varandra och känslorna har blivit starkare. Jag kan bli jättetänd på nån första gången jag träffar dom och bli överlycklig, men det är inte kärlek. Dessutom svalnar den känslan väldigt snabbt när man lär känna personen i fråga och märker att han är ett svin. Jag har aldrig haft turen att få ha kvar lyckoruset i mer än en liten stund. Det visar sig alltid att dom inte är något att ha i slutändan i alla fall.

Jag tror att folk tror att det är kärlek vid första ögonkastet för att när lusten har lagt sig och dom fortfarande gillar varandra och håller ihop då tror dom att dom älskade varandra från första stund. Men när man inte känner varandra så är det bara lust och kärleken kommer när man fortfarande gillar varandra när första förälskelsen har lagt sig.

Puss puss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0