Nostalgi

Kommer ni ihåg den tecknade serien "en cell-sam historia"? Den är från 80-talet och handlar om hur kroppen fungerar. Jag kommer ihåg att jag tittade mycket på den serien när jag var liten, det fanns ju inte så mycket att se på när jag växte upp. Det fanns ju bara ettan och tvåan. Det är lite nostalgi. Serien är från frankrike och original melodin sjungs av Sandra Kim som vann Eurovision Song Contest 1986 från Belgien. Hon var 13 år när hon vann och det är enda gången Belgien har vunnit. Det var lite andra tider då än nu, för efter 1989 när det var två unga artister som var med i ESC så måste man var 16 år eller över för att få var med i tävlingen.




 

Jag ska snart iväg och jobba. Ska ta och göra mig i ordning lite nu.

Puss & kram...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0