Sluta snusa...




När jag har gått ner tillräckligt mycket i vikt, då ska jag sluta snusa. Men jag är egentligen inte ens beroende av det, så det kommer inte att bli svårt att sluta. Men just nu när jag inte äter godis, inte dricker cola och inte äter skräpmat etc då måste jag ha nånting för att klara av suget jag får ibland efter nåt söt eller salt. Men det blir ju inte förrens nästa år som jag slutat snusa, för det kommer dröja innan jag har kommit ner i den vikt som jag vill komma. För jag vill inte gå ner i vikt för fort, det är inte bra för kroppen. Dessutom så håller jag inte på med en massa konstiga dieter heller. Jag har bara ändrat om min kost och skippat sånt som inte är bra och ätit mer av sånt som är bra. Dricker väldigt mycket vatten och äter små potioner, men jag äter den mat som jag vill äta, men jag äter bara mat som jag tillagar hemma för då kan jag minsta på fettet en hel del. Jag tillagar den mesta maten i ugnen nu för tiden. Tillsätter inte en massa extra fett.

Jag går väl ner cirka 1 kg i veckan bara genom att ha ändrat min kost. För jag motionerar inte eller nåt sånt, jag tycker inte det är så kul så varför plåga mig själv mer än vad jag behöver. Jag tycker om att gå på promenader, så jag försöker väl att göra det. Men jag slarvar en hel del med det, men det blir inte av när jag har jobbat och är trött. Det känns inte så lockande nu när det har blivit kallare heller, men men det är ändå skönt att gå på promenad ibland.

Puss i ljumsken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0