Spyor, spyor och mer spyor... suck

Jag vill inte ta hand om mer spyor på ett väldigt bra tag nu. Jag har tagit reda på spyor 3 gånger dom senaste 2 veckorna, var av 2 av dom gångerna var den här veckan.

För cirka 2 veckor sen spydde Anna ner min bil när vi åkte hem från Motala efter att ha firat hennes 18-årsdag. Jag fick städa hela bilen under helgen... usch.

Sen i måndags var det en tant på jobbet som spydde när hon kom hem från USÖ och det lustiga var att ambulansföraren som kom med henne nästan höll på och spy. Tydligen så klarade han inte av spyor. Han sa att han klarar bättre av att dom dör än att dom spyor i hans bil... hehe. Det var lite komiskt för först tog jag och Yvonne hand om tanten och sen fick Yvonne ta hand om honom... haha. Men som tur var så spydde inte han något, men han var nästan på väg att göra det. Han urklade sig och det verkade nästan som han var på väg att spy.

Senaste gången jag fick ta hand om spyor var igår. Min bror drack lite för mycket sprit och spydde över hela pappas trapp. Sen låg han bara på gräsmattan på ryggen och urklade sig. Så jag la honom på sidan, så han inte skulle kvävas av sina egna spyor. Han mådde bättre efter en liten stund. Men då fick jag ta reda på spyorna på trappen. Jag tog en hink och fyllde med vatten och hällde på spyorna. Jag fick inte riktigt bort allt, men det mesta. Så pappa slipper trampa på spyor när han ska gå ut ur huset idag.

 Pappa var inte så trevlig igår, så jag och Martin drog ju därifrån efter att Martin spydde. Dessutom höll ju pappa på och somna precis innan vi stack därifrån. Pappa ska absolut inte dricka sprit, han blir så dum i huvudet av skiten.

Martin ligger och sover på min soffa nu. Han mår inte så prima idag, han har skallebank.

Lördagen den 17e oktober spelar Tom Powder hos Midnight Cruisers, så jag ska förmodligen dra dit. Han sjunger så jävla bra... =) Men jag jobbar delad tur på söndagen, men jag funderar på att ta semester då. Det var väldigt länge sen jag såg Tom Powder spela, så jag måste faaan dit... =)

See you later alligator!

Kommentarer
Postat av: Emme

Tack för att du klargjorde det hela. ^^

2009-09-05 @ 00:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0