För att gå ner i vikt...

Behövs egentligen bara en jävla massa självdisciplin. Undvika saker som gör att man går upp i vikt och se till att äta rätt. Man kan unna sig nåt nån gång ibland, men det får inte bli för ofta. En del tycker att jag är tråkig när jag inte äter kaffebröd eller tårta & sånt. Men egentligen har jag aldrig varit så mycket för sånt överhuvudtaget, så det är inget svårt att hålla sig borta ifrån. Men däremot så var det svårare för mig att hålla mig borta från alkohol, chips och cola. Men cola dricker jag knappt aldrig nu för tiden och jag känner inget sug efter det längre. Jag dricker vatten istället och det funkar jättebra för mig. Jag var beroende av cola förut, men det är jag inte längre. Jag har blivit av med det beroendet. Jag känner mig inte så sugen på chips och sånt längre heller, men ibland blir jag sugen på det. Jag tycker att det är svårast att hålla mig borta från alkoholen, för alla mina vänner vill att jag ska med dom ut och supa. Så det jag kommer unna mig nån gång ibland är faktiskt alkoholen även fast att jag inte borde dricka.

Jag kommer dricka i helgen plus att jag kommer dricka den 4:e september, men sen kommer jag att vara vara nykter i cirka 5 veckor. Men det är för att jag kommer att jobba 4 helger på raken. Det enda sättet för mig att hålla mig nykter ett tag nu är att se till att jobba mycket helger. Jag vet, jag har problem... Men det är mina problem.

Puss puss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0