Självplågeri

Jag verkar tycka om att plåga mig själv. Jag var chafför igår till Gropafesten åt en massa Zinkgruvare och körde Impala 63:a. Fast att jag skulle upp tidigt och jobba idag. Så jag har bara sovit cirka 2 timmar inatt. Jag kom hem cirka kl.4.15 och gick upp kl.7.15. Jag har jobbat 8-13 och ska iväg & jobba 16-21.

Det var rätt så kul emellanåt igår även fast att jag var chafför. Jag är så klantig... hehe. När vi skulle åka ut från Rejmes, så missade jag vägen... haha. Jag såg inte vart vägen var nånstans, så jag åkte förbi. Jag tror inte att jag ser så bra när det är mörkt ute. Det är inte första gången jag gör så. Jag svängde för tidigt en gång när jag var chafför och det var snö överallt. Jag såg inte vägen och svängde för tidigt och hamnade i diket... haha. Sen så svängde jag åt fel håll när vi skulle till Gropafesten, för jag har aldrig varit där förut och visste inte vart det var nånstans i Fjugesta. Och jag fick inget vettigt svar när jag frågade åt vilket håll vi skulle åka åt.

Sen var det ju någon som försökte hångla med chaffören, när chaffören försökte koncentrera sig på att köra. Så han fick bara en kyss för jag vill inte köra i diket eller nåt sånt. Sen så sa han till folk att han har legat med chaffören, fast att vi aldrig har legat med varandra. En del människor är lite special edition ibland.

Jag blev lite smått irriterad mellan varven för jag ville inte åka några extra svängar och sånt eftersom jag skulle upp och jobba idag. Men men jag får ju skylla mig själv att jag ställer upp och kör. Men jag blev ju lite sugen på att köra raggarbil, jag har ju inte kört någon sen Power Meet. Jag tänkte faktiskt säga nej när dom ringde igår och frågade om jag kunde vara chafför. Men sen så hade jag så svårt för att säga nej eftersom dom ringde strax före kl.21 och det hade nog inte varit så lätt & hitta nån annan chafför. För jag tror nog att jag var en av dom sista dom tänkte på att ringa för jag brukar oftast säga nej när folk frågar om jag vill vara chafför. Jag tycker att det är lite jobbigt att köra eftersom jag är så nervös av mig. Jag tycker att det är jobbigt att köra bilar jag inte har kört förut plus att jag har världens sämsta lokalsinne. Jag får ju fråga folk hur många gånger som helst vilken väg vi ska åka. Fast igår så hittade jag ju faktiskt alldeles själv till Fjugesta, det var bara att jag inte hittade till själva festen när vi väl hade kommit så långt. Dessutom så är jag ju helt ärligt inte speciellt bra på att köra bil överhuvudtaget. Det är ett under att jag har lyckas tagit körkort, jag trodde inte att jag skulle klara det. Men jag gjorde ju det och jag har ju lyckats att behålla det också utan att få några böter.

Jag tappade min mobil i bilen inatt, När jag kom hem så letade jag som en tok efter min mobil. Men jag var nyss i Zinkgruvan och hämtade den. Så den var inte så bortsprungen som tur var.

Jag tycker att det är lite lustigt att en av mina arbetskamrater tyckte att jag såg pigg ut förut fast att jag har kört hela natten och inte sovit så mycket. Jag tycker inte att jag ser pigg ut och jag känner mig inte allt för pigg. Jag känner mig i alla fall piggare nu än vad jag gjorde när jag gick upp i morse. Då frös jag så jag skakade och blev alldeles yr när jag ställde mig upp. Det är inte bra att sova för lite. Det är tur att jag är ung och frisk, jag klarar nog det mesta om jag bara ger mig fan på't.

Jag har ju gjort såna här dumma saker förr. Jag vet för flera år sen när jag inte hade haft mitt körkort så länge. Då hade jag jobbat delad tur på lördagen och slutade kl.21. Då drog jag direkt upp till klubben för att köra på en massa fyllon och så körde jag till sommarfesten i Mullhyttan. Jag kom väl hem kl.5-6 på morgonen, det blev bara att äta och duscha. Sen iväg och jobba 7-16. Sen efter jobbet så åkte jag till Zinkgruvan och jag höll nästan på att somna på vägen dit. Det var inte så smart att köra bil när jag hade varit vaken i cirka 34 timmar i sträck.

Jag tror inte att jag ska göra om det här på väldigt länge, man blir ju helt mupp av att sova för lite. Jag kommer nog att sova väldigt gött inatt i alla fall.

Puss puss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0