Uppe i varv

Jag är verkligen uppe i varv för tillfället. Jag är en blandning mellan energizer Bunny och papekoja på speed just nu. Mitt hjärta slår volter i bröstet på mig, jag har hur mycket adrenalin som helst just nu.

Jag kanske ska förklara varför jag är så här. Första timmen på jobbet var cool lugn. Men sen började allt trassel och strul. En personal dök inte upp kl.16 för hon trodde att hon inte behövde sjukanmäla sig idag eftersom hon var sjuk igår. Så dom som jobbade på ena avdelning fick leta efter någon som kunde jobba, men dom fick inte tag på någon. Men sen så fick chefen tag på någon som kunde jobba som tur var. Det var så himla struligt och hade personen som skulle ha jobbat kommit hade jag varit ensam delegerad på 2 avdelningar med sammanlagt 22 boende. Det var tur att chefen fick tag på någon med delegering så jag slapp ge mediciner på båda avdelningarna och kunde koncentrera mig på bara en avdelning. Det blev lugnare bara man visste vem det var som skulle komma och att det kom någon med delegering. Så resten av kvällen har flytit på väldigt bra. Men stressen från början av kvällen sitter fortfarande i. Så jag är helt uppe i varv, så jag måste försöka varva ner så jag kan sova sen. Jag ska ju upp och jobba imorgon. Jag hoppas att det inte är nåt strul imorgon, det har varit så himla mycket den senaste tiden. Det är jobbig under sommaren då alla vikarier är ute på arbete, det är svårt att få in nån när folk är sjuka.

Nu ska jag försöka att koppla av en stund, om det går. Jag har ju väldigt svårt för att koppla av. Jag är full av energi just nu... haha.

Puss puss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0