Nykter?

Nu har jag inte skrivit i bloggen på några dagar, så jag tänkte att det är dags att skriva nåt. Jag har inte haft något att skriva om, så det är därför som inte har skrivit.

Jag hade tänkt att åka till Hällabrottet och festa på Juldagen. Men som det ser ut nu så blir det antagligen inget med det. Jag har inte hittat någon chaufför och förmodligen kommer jag inte hitta någon. Det ser väldigt mörkt ut, alla jag känner ska supa och ingen vill köra. Hittar jag ingen chaufför till Juldagen, så tänker jag sitta hemma och sura. Jag tänker faaan inte köra åt någon, det är ju väldigt sällan någon ställer upp och kör på mig. Dessutom hade jag ju tänkt att dricka på Juldagen och blir det inget med det så tänker jag inte sitta nykter nånstans & se på när alla andra dricker. Om det inte blir att dricka på Juldagen och någon vill att jag ska köra så får dom faaan betala mig extremt mycket pengar, annars tänker inte jag ställa upp. Jag kan tänka mig att betala rätt så bra åt den som kör åt mig på Juldagen, för den personen är guld värd. Jag kan också tänka mig att vara chaufför åt den personen när den vill ha chaufför när jag kan köra. Jag jobbar ju nämligen en del helger tyvärr. Jag kommer eventuellt att vara nykter hela Januari och Februari, så då kommer jag kunna vara chaufför en hel del.

Jag tror att det blir att vara nykter på Nyårsafton också. Det händer ju inget kul i alla fall, så då kan jag ju lika gärna sitta hemma och ta det lugnt.

Jag jobbar delad tur på Julafton och jag ska till Zinkgruvan & äta dom timmarna jag är ledig. Men jag vet inte riktigt hur det blir med det just nu för min bil är mupp. Den dog häromnatten när jag åkte runt lite, sen dan efter så startade den. Men idag när jag skulle testa om den startade, så funkade den inte. Så jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig till Zinkgruvan när inte bilen startar. Får se hur det blir med Julfirandet.

Puss puss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0