Äntligen fredag

Det är så skönt att det är fredag för nu är jag ledig i tre dagar. Men nästa vecka jobbar jag 6 dagar... usch. Så jag får njuta av dom är tre dagarna som jag är ledig.

Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för något nu i helgen, men det blir i alla fall lugnt. Jag ska inte festa eller något sådant. Det blir att festa om ungefär 2 veckor... =)

Igår så jobbade jag först 7-16 och efter det så var jag väldigt duktig och gjorde massor med nyttiga saker. Jag diskade, dammsugade golven, gjort rent kattlådorna och tvättade kläder. Så nu i helgen kan jag bara njuta och ta det lugnt. Efter jag hade gjort alla bra saker igår, så var jag, Lotta och Jonatan iväg och åkte en sväng med Vheva Blazern. Jag har blivit totalt kär i den bilen nu, den är så grymt skön att köra. Men jag glömde att ta på lyset på bilen, så jag åkte runt i stan ett bra tag innan jag kom på det. Jag undrade varför bilar blinkade med lyset åt mig, men sen kom jag ju på det att jag inte hade nåt lyse på. Det var tur att jag kom på det och satte igång det för bara någon minut senare så mötte vi en polisbil. Jag är så van vid att i 240:n så sätts lyset igång automatiskt när man sätter igång bilen, men på Blazern så måste man sätta igång det själv. Men det är ingen risk att man glömmer och stänga av lyset i alla fall för när man stänger av bilen så sätter en varningssignal igång att man inte har stängt av det.

Jag är lyckligt idag för jag vägde under 70 kilo imorse, så nu är jag på rätt spår och känner att jag kommer att lyckas gå ner till den vikt jag vill väga innan sommaren. Visserligen vägde jag ju 69.9 kg, så det är ju fortfarande på gränsen till 70 kg. Men jag har ju redan gått ner en hel del under det senaste halvåret. För i augusti förra året vägde jag 81 kg. Håller jag min diet nu och äter nyttigt efter, så kommer jag att lyckas att gå ner till 60 kg.

Puss puss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0