Dagen började ju bra också... suck

Jag hade inte direkt nån bra början på dagen. Jag skulle ju besikta blazern kl.7 imorse. För det första så försov jag mig och vaknade cirka kl.6.30, så jag skyndade mig iväg till Hallsberg och hoppades på att jag skulle hinna i tid. Martin skulle ha följt med mig till besiktningen, men jag struntade i honom eftersom jag inte hade tid att plocka upp honom. Hur som helst så hann jag inte i tid till besiktningen. När jag skulle åka iväg från bilprovningen, så startade inte bilen. Så jag ringde pappa och han fick komma till Hallsberg. Så jag satt där nån timme och glodde. Pappa fick inte igång bilen för startmotorn hade slutat fungera. Så vi åkte till Östansjö skroten och kollade om dom hade nån startmotor. Det fanns en startmotor som tur är, men det blir att pappa fixar med bilen senare. Jag får väl se när jag kommer hem om bilen står utanför eller inte. Jag hoppas att pappa får igång bilen sen.

Det kanske var tur i oturen att jag missade besiktningstiden. För det hade varit jävligt pinsamt och irriterande om jag hade kommit i tid och sen bilen inte hade startat när jag skulle åka in. Så det kanske var meningen att jag inte skulle hinna i tid, jag får göra ett nytt försök nästa vecka att besikta bilen.

Nu blir det i alla fall att ta det lugnt tills jag ska iväg och jobba kl.14.

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0