Pulka åkning och Melodifestivalen...

Igår så umgicks jag med Anna och Alex. Vi var och åkte pulka i strandparken en liten stund på kvällen. Det blev inte så lång stund eftersom det var så svårt att åka för det var så mycket snö. Det blir väl att försöka åka nån mer gång innan vintern tar slut, men då blir det nog att åka i Zinkgruvan eller i väderkvarnsbacken. Jag märkte att jag har jävligt dålig kondition för det var jobbigt att springa upp för backen. Efter att ha sprungit upp 2-3 gånger, så var jag helt slut. Jag blev väldigt andfådd av att bara springa upp första gången eller nåt... haha. Jag måste nog ta och träna upp min kondition tror jag.


Alex


Anna


Jag

Efter pulka åkningen så drog vi hem till mig och glodde på första deltävlingen av Melodifestivalen. Snacka om att det var ruttna låtar med i den deltävlingen. Jag hoppas att det är bättre låtar i dom andra, så ingen av dessa skitlåtar vinner hela Melodifestivalen. Jag tyckte bäst om Linda Pritchards låt och den gick ju inte ens vidare till andra chansen, men inte ens den låten var speciellt bra egentligen. Jag fattar inte att Salem gick fick flest röster och gick direkt till final, den låten sög ju pung. Han har skit dålig och irriterande röst och låten var en av dom sämsta. Alex tyckte bäst om Pain of Salvation och dom gick ju vidare till andra chansen. Jag fattar inte att dom gick vidare dit för den låten var så himla seg och tråkig. Det hade varit bättre om Lindas låt hade gått vidare istället. Jag hoppas verkligen att det kommer några höjdarlåtar i dom andra deltävlingarna.

När Melodifestivalen var slut så spelade vi sällskapspel. Först spelade vi "True or false" och det går ut på att svara på olika påståenden och gissa om det är sant eller falskt. Jag vann och det är inte inte för att jag har spelat det en massa gånger och kan svaren. För jag har haft spelet i säkert över ett år och aldrig spelat det. Efter det så spelade vi "Idol" - spelet och det var rätt så roligt och jag vann då också. Men jag vann bara med en poäng över Alex och Anna hade bara 2 poäng mindre än Alex. Så det var väldigt jämt. Efter vi hade spelat så gick Anna hem. Jag och Alex glodde på filmen "Bid Daddy" som gick på tv. Efter en liten stund kom Foppa och hälsade på. När han hade dragit så tittade jag och Alex på yttligare en film som gick på tv som hette "Vampire bats", väldigt skum film. Men den var rätt så okej. Efter filmen gick Alex hem och då var klockan efter fyra, så det var dags att sova.

Jag vaknade kl.11 idag, men det är inte så konstigt när jag inte gick och la mig förrens efter kl.4 på morgonen. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag. Men jag ska upp tidigt och jobba imorgon, så det blir inte så sent ikväll. Måste försöka att lägga mig i skaplig tid. Jag skulle vilja hitta på nåt idag, men det blir nog mest bara att vara hemma och glo på tv & sitta vid datorn misstänker jag.

See you later alligator...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0