Alla är sjuka... suck

Nästan alla på jobbet är sjuka, så nu i helgen så är det bara jag och 2 andra ordinarie som jobbar och resten vikarier. Så mer än hälften som jobbar i helgen är vikarier. Jag har fått tagit väldigt mycket ansvar i helgen och gett nästan alla insulin och gjort omläggningar och så eftersom jag är den enda undersköterskan som jobbar för att resten är sjuka. Så det är inte bara jag som har drabbats av förkylning nästan alla andra har också det och en del är magsjuka också. Jag är glad att jag har sluppit bli magsjuk i alla fall. Snart är helgen över och det känns skönt, jag jobbar delad tur idag så jag ska snart tillbaka till jobbet. Det är bara att jobba ikväll och sen är jag ledig imorgon.

Det ska bli gött att bara vara hemma och softa imorgon, det värsta är att jag börjar jobba redan på tisdag igen. Men jag är ju ledig nästa helg och då ska jag försöka att hitta på nåt roligt med några kompisar tror jag. Vet inte riktigt vad det blir att göra, kanske åker och badar eller nåt sånt. Det var länge sen jag badade, jag har nog inte gjort det sen i somras, men då badade jag ju i sjön. Jag vet inte riktigt när jag badade i badhus senast, det var nog ett bra tag sen.

Puss puss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0