Duktiga veckan... =)

Jag känner mig väldigt duktig den här veckan. Jag jobbade helgen, så i måndags slappade jag bara och tog det lugnt. Men sen så har jag jobbat och slitit och varit riktigt duktig. På tisdagen jobbade jag på kvällen, så då blev det inte så mycket mer. Men igår så tvättade jag kläder och dammade bokhyllorna plus att jag plockade i ordning på lite grejer och så. Det var verkligen behov av att damma bokhyllorna, har inte gjort det under hela tiden jag har har bott här och jag har bott i den här lägenheten i 1 1/2 år. Jag har tänkt hela tiden att jag skulle ta itu med det, men det blev inte av förrens igår. Idag så har jag gjort rent kattlådorna, dammsugit och våttorkat golven. Så nu är det riktigt fräsch och rent hemma hos mig, jag hade inte städat på en månad så det var verkligen dags att göra det. Det var så mycket damm och katthår överallt. Dessutom så jobbade jag 7-16 både igår och idag. Så jag har verkligen jobbat stenhårt både på jobbet och hemma. Inte en ledig stund dom här två dagarna, jag känner mig trött nu efter allt jobb. Men jag måste ju jobba 7-16 imorgon också, sen är jag ledig lördag och söndag... =)

Jag är verkligen lat av mig ibland, jag hatar att städa. Dessutom så jobbar jag heltid, så det är inte alltid jag orkar att städa när jag har jobbat och när jag är ledig så vill jag helst bara kunna ta det lugnt eller hitta på något med mina vänner. Men jag är i alla fall inte som min bror, hos honom ser det ut som ett bombnedslag. Det är disk och skräp överallt. Han städar och diskar typ aldrig, det är verkligen snuskigt hemma hos honom. Så tänkte att jag skulle ta en ride hemma hos honom och städa & diska lite nån dag. Så kan hans son komma och hälsa på honom. Som det ser ut nu, så är det nog inte många som vill gå in hemma hos honom. Hemma hos mig ser det i alla fall rätt så skapligt ut även när jag inte har städat på ett tag. För jag diskar upp efter mig nästan varje dag plus att jag slänger mitt skräp istället för att spara på det.

Men jag skulle behöva göra en liten ride här hemma och göra mig av med en massa saker som jag inte använder. Jag har så himla mycket saker och jag skulle behöva rensa som faaan. Men jag har typ aldrig ork eller tid till att ta itu med det hela. Dessutom är det så svårt att rensa ut saker, man tänker alltid att man kanske behöver det nån gång eller att man kanske tänker använda dom där skorna nån gång. Men det är verkligen dags för mig att göra mig av med massor av saker för jag har knappt nån plats med allt. Jag har för mycket kläder och skor, så jag behöver rensa i mina garderober. Plus att det är en massa andra saker som jag skulle kunna göra mig av med som jag aldrig använder ändå. Jag behöver mer utrymme, det är fullt med saker i alla garderober.

Jag tänkte att jag skulle ta ut allt sånt som jag inte behöver och bjuda hit mina vänner nån dag så dom får ta vad dom vill ha. Jag får ha typ ett ge bort party eller nåt, då kanske jag blir av med några av sakerna i alla fall. Resten får jag väl slänga eller ge bort till bättre behövande. Jag orkar inte hålla på och sälja saker på tradera, det är så tidskrävande och man tjänar nog inte så mycket på dom sakerna jag har i alla fall. Jag känner bara att det är en massa krångel att hålla på med det, så det blir att skänka bort skiten istället.

Imorgon efter jobbet blir det nog lugnt, det blir nog bara att softa framför tv:n. I helgen blir det nog att umgås med vänner och försöka att hitta på nåt skoj. Jag ska väl antagligen umgås killen jag träffade på juldagen också.

Nu ska jag nog ta och sova, så jag orkar upp imorgon.

På återseende... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0