Nytt år och nya tider...


Meduza & jag på Juldagen 2009

Nu så är det ett nytt år och jag har inte skrivit i bloggen på ett tag. Har varit lite lat av mig och inte orkat skriva nåt. Dessutom så har jag varit hemma från jobbet en vecka nu, har haft ont i halsen och inte mått så prima.

Men jag var ute en liten sväng på Nyårsafton fast att jag var förkyld. Var nog inte det smartaste jag kunde ha gjort för jag tror bara att gjorde att jag blev sjukare... suck. Men jag hade kul på Nyårsafton i alla fall. Var på fest på raggarklubben och träffade massor med roliga människor. Hade ju nästan tänkt att bara vara hemma och ta det lugnt, men jag kände mig lite bättre på kvällen så då drog jag upp dit en sväng.

I lördags var jag på Sabinas 25års fest som var en maskeradfest. Det var kul, men det var inte så mycket folk där. Men det spelar ju inte så stor roll hur mycket folk det är, så länge man har kul... =)

Min hals har varit helt fucked up dom senaste dagarna, vissa stunder har jag knappt kunnat prata. Jag har låtit som en kråka på hasch eller nåt sånt. Men det börjar bli mycket bättre nu, så det blir att jobba i helgen. Det ska bli skönt att gå tillbaka till det normala. Jul, nyår och förkylning är över, det ska bli gött att det snart blir vår... =)

Igår var jag på bio med Martin, Lizzie och Chrille. Vi såg på "Avatar", den var faktiskt jävligt bra. Jag är inte så mycket för sådana slags filmer, men jag gillade den väldigt mycket. Egentligen skulle jag bara ha varit hemma och tagit det lugnt. Men vi hade ju bestämt att vi skulle gå på bio, så då blev det så. Men jag mår ju bättre nu, så det blir ju att gå iväg och jobba på fredag.

Förra året gick jag ner 10 kilo och detta år ska jag gå ner yttligare 10 kilo eller kanske lite mer än det. Jag väger cirka 71 kg nu och jag ska gå ner till 55-60 kilo innan sommaren har jag tänkt. Med tanke på att jag redan har lyckats gått ner från 81 kg till 71 kg, så borde jag ju lyckas gå ner till 60 kilo åtminstone. Det handlar om att ha stark vilja och bara kämpa på. Äta regelbundet och nyttigt. Strunta i läsk, godis, snacks, skräpmat och alkohol, så kommer jag att lyckas. Jag kommer nog att "synda" några gånger, men det är okej nån gång ibland bara det inte blir för ofta. Jag kommer i alla fall att hålla mig borta från alkohol i en månad nu. Jag skulle ju inte dricka alkohol på 2 månader, men jag ska antagligen på kryssning i februari så då blir det att dricka några drinkar. Men det blir att inte dricka så mycket alkohol efter kryssningen, då får jag försöka att ha 2 vita månader istället.

När jag har gått ner till 60 kilo då ska jag sluta snusa. Jag har tänkt att jag till sommaren kommer att vara en nyttigare, friskare och smalare människa. Jag vet att jag kommer att lyckas bara jag håller mig till min "diet". Men dieten är inte så svår att hålla egentligen för det handlar bara om att äta regelbunda mål mat. Äta stadig frukost, vanlig mat till lunch, äta nåt lättare på kvällen och äta 2 mellanmål plus att bara dricka vatten till maten plus mellan måltiderna. Jag kan ju dricka nåt annat nån gång ibland, men inte för ofta. Dessutom kan jag ju dricka te till frukosten eller kvällsmaten om jag vill. Så det handlar inte om nån svältdiet direkt... Äta regelbundet så att jag aldrig behöver gå hungrig och aldrig känner suget efter nåt mellan måltiderna.

Jag ska väl sluta här och hoppas att alla får ett bra 2010. Jag tror att mitt 2010 kommer att blir bra. Slutet av 2009 var bra för mig och början av 2010 har varit väldigt bra. Det enda som har sugit än så länge är förkylningen, men den är snart försvunnen så that's great... =)

Puss & snusk...

Kommentarer
Postat av: -Stjärnan ♥

Härligt och se att det finns fler av samma skrot och korn där ute i vida världen! ;)



Keep on rockin'! // -Stjärnan ♥

2010-01-08 @ 13:38:31
URL: http://amaizon.blogg.se/
Postat av: -Stjärnan ♥

SV: hahahaha klockrent! :P

2010-01-10 @ 13:17:00
URL: http://amaizon.blogg.se/
Postat av: -Stjärnan ♥

SV: Bra mål! Tänk om man sj var så målinriktad! Hopaps det går vägen för dig! :)

2010-01-10 @ 13:17:54
URL: http://amaizon.blogg.se/
Postat av: -Stjärnan ♥

SV: Aj aj! det avr kanske inte så bra - men bra att du håller dig till planen! :P

2010-01-10 @ 14:22:01
URL: http://amaizon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0