The Baseballs igår...



Jahopp, igår så var jag och såg det The Baseballs i Stockholm. Konserten var jävligt sköj och dom var så jävla bra. Men det var en massa krångel runt omkring innan och efter spelningen. På biljetten och på nätet stod det att dom skulle börja spela kl.19.30 och när vi kom till Göta Källare så stod det att dom skulle börja spela kl.22.15. Vi hade bokad tåg biljett hem och tåget skulle gå kl.22.05 & det är det var det senaste tåget som skulle åka till Hallsberg. Men vi beslutade oss för att skita i det tåget och stanna kvar & se konserten. För vi ville inte ha åkt ända till Stockholm och gått i kylan i flera timmar helt i onödan. Det var verkligen värt att stanna kvar och se dom. Absolut en av dom bästa spelningarna jag någonsin har varit på. Dom är jävligt bra live... =)

Efter dom hade spelat färdigt, så var vi kvar där en liten stund och drack lite grann. Jag har spräckt min vita period nu fär jag drack 5 cider igår. Men men det var värt det, det var gött...  =) Sen drog vi till tunnelbanan och vi åkte för långt med tunnelbanan och hamnade nån helt annan stans än vart vi skulle. Vi gick en bra bit för att försöka att hitta till centralen, men till slut så ringde vi en taxi. Så vi åkte taxi till centralen. Det var egentligen rätt så bra att vi gick av på fel tunnelbanestation, för vi blev av med några timmar som vi annars bara hade suttit och glott på centralen. För nästa tåg hem gick inte förrens kl.6.15 och det tåget åkte vi hem. Så vi var tillbaka i Askersund strax efter kl.8 imorse.

Det var verkligen en resa som man kommer att minnas och skratta gott åt. Det var inte så roligt att springa runt i kylan eller sitta & glo på centralen. Men det var värt det för konserten var så underbar... =) Vi kommer nog att skratta en hel del åt alla tokigheter sen... haha. Lotta sprang runt med vantarna på fötterna för att dom var kalla... det var jävligt sköj. Till och med killen som satt brevid oss på centralen skrattade åt det... haha.

Nu ska jag ta och käka lite. Jag gick upp vid kl.15 och jag har inte ätit något sen jag åt frukost på centralen kl.5 imorse. Så det är nog dags att käka lite mat nu...

Puss i ljumsken alla glada...


The Baseballs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0