Borde sova

Jag borde gå och lägga mig nu för jag ska upp tidigt och jobba imorgon. Men jag är inte trött just nu, jag har för mycket överskottsenergi. Jag har fixat med en del grejer nu på kvällen. Jag har diskat och slängt en massa papper som legat & skräpat lite överallt. Så jag började lite med städningen idag, nu ser det mycket prydligare ut hemma hos mig. Får försöka att dammsuga och moppa golven imorgon. Så det blir rent och fräscht här hemma. Jag kommer inte ens ihåg när jag städade senast. Jag har varken haft tid eller ork till att städa. Jag är ju knappt aldrig hemma, jag jobbar ju för det mesta. Dessutom så har jag blivit tröttare nu när det har blivit mörkare ute.

Det blir att försöka göra lite julfint på onsdag. Egentligen borde jag inte fixa med det förens till helgen när det är första advent. Men jag jobbar ju hela helgen och så ska jag hinna med att ta några drinkar på lördagkväll också. Så det finns ingen tid att fixa med det i helgen. Jag är ledig på måndag, men då tänkte jag bara ta det lugnt och vila efter helgen. Så då vet jag att jag inte har nån lust eller energi att fixa med julpynt.

Sen efter måndagen är det fullt upp hela veckan. Jag jobbar tisdag-torsdag och lördag-onsdag. På fredagen ska jag till Stockholm och så ska jag försöka att hinna med nån drink på lördagskvällen om jag orkar. Det känns som om det är fullt upp dom närmsta veckorna. Men sen så är jag ledig en hel vecka (9-15 december), det ska bli riktigt gött. Jag ska på julbord den 11e december och efter julbordet blir det att ha födelsedagsfest eftersom jag fyller den 15e december.

Puss puss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0