Onsdag

Idag har jag fått många nödvändiga, men tråkiga saker uträttade. Jag har städat lägenheten, så nu trivs jag bättre i lägenheten än innan jag städade. Jag blir alltid så glad och mår så bra när lägenheten är nystädad. Men jag vet att det inte varar så länge och jag måste städa snart igen... suck. Jag tycker inte att det är speciellt roligt att städa, men det är så skönt när det är gjort. Så har jag tvättat, så nu behöver jag inte göra det igen på några veckor. Dessutom har jag julpyntat lite grann. Jag är inte så extrem i min julpyntning som en del andra. Det räcker med lite grann, så man får lite julstämning hemma. Det är så jobbigt att plocka bort allt om man har massor med julpynt överallt. På måndag funderar jag på att köpa en rosa gran på Rusta, men jag har lite beslutångest. Jag kanske köper en vit istället, jag får se vilken gran det blir på måndag.

Efter att jag hade fixat lite, så höll jag Jenny sällskap när hon klippte och slingade sitt hår. Jag blev riktigt sugen på att gå till en frisör och klippa mitt hår också när jag satt där & kollade när hon blev klippt. Jag har inte varit till en frisör och klippt mitt hår sen jag var ett litet barn. Antingen så har mamma, nån kompis eller jag själv klippt mitt hår under dom senaste 18 åren eller nåt sånt. Jag har aldrig färga håret hos en frisör, jag har alltid gjort det själv eller fått hjälp av en kompis. Men jag tror nog att det bara blir att klippa håret hos frisör. Färga håret kan jag lika gärna göra själv, det blir så dyrt att göra det hos en frisör.

Jag har funderat lite på en sak under dom senaste dagarna. Folk är lite larviga ibland. Dom vill inte att man ska skriva vad som helst i sin blogg. Jag är en ärlig och öppen person så jag skriver vad jag känner för att skriva. Jag har inga hemligheter, dom flesta som bor häromkring vet det mesta om mig. Jag går inte runt och döljer saker. Jag har liksom inget att dölja. Men det finns ändå en del saker jag inte skriver i min blogg, men det är inte på grund av mig utan på grund av att folk i min närhet som inte vill att jag ska göra det. Det är inte schysst att skriva om folk om dom inte vill det. Det är några som har sagt att dom inte vill att jag ska nämna dom i min blogg och att jag inte ska skriva om dom. Och då är jag snäll och inte gör det. Men jag nämner oftast inte några namn på folk om det handlar om väldigt privata saker. Jag nämner oftast bara namn om jag har umgåtts med nån eller nåt sånt. Jag tänker inte censurera mig själv för att göra andra nöjda. Så jag kommer att fortsätta att skriva en del privata saker som folk blir generade av. Men det är deras problem om dom inte tål sanningen, jag tänker inte ljuga ihop en massa saker eller censurera för deras skull. Dessutom vad är det för farligt om jag skriver att jag har haft sex eller dylikt. Vilket årtionde lever dom på egentligen? Det står ju om sex överallt nu för tiden. Det pratas om sex på tv, radio etc hela tiden. Folk som har haft sex med kändisar säljer sina historier till tidningar, kändisar pratar om sitt sexliv etc. Men det är tydligen skandal och omoget om jag en helt okänd person skriver att jag har haft sex. Men herregud, det är ju en av dom mest naturliga saker man kan göra i livet. Jag säger bara en sak, en del folk alltså... suck. Tycker ni att det är jobbigt att läsa om privata saker, sluta läs andras bloggar i såna fall.

Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0