Tur man har barnasinnet kvar

Idag så har jag varit ledig och mest bara tagit det lugnt. Jag gick upp vid kl.7 för att tvätta, men det är väl det enda vettiga jag har gjort idag. Jag har mest suttit vid datorn och framför tvn & svullat. Jag har ätit så mycket onyttigt idag, så jag har säkert gått upp flera kilo. Jag måste ju unna mig nåt ibland, jag har ju gett mig själv spritförbud så dricka blir det ju inte förens om 2 veckor. Jag får vara nyttigare senare i veckan. Det går lite segt för mig att gå ner dom sista kilona. Jag pendlar just nu mellan 58-59 kilo, ena veckan väger jag 58 och nästa väger jag 59. Jag vägde mig senast igår och då vägde jag 58 kilo. Jag vill gå ner till 51 kg, men jag blir glad bara jag lyckas gå ner till 55 kg som det känns just nu. Det går så extremt segt att försöka gå ner i vikt för tillfället.

Under kvällen så har jag umgåtts med Ida och Jenny. Vi satt och spelade ett spel som heter Tjejsnack, som är för tjejer som är typ 12-14 år eller nåt sånt. Det är tur att man har barnasinnet kvar. En del frågor i spelet kändes lite larviga eller så passade dom inte oss så bra. Fast vi hade rätt så kul i alla fall. Vi skrattade en hel del.

Jag har skrattat väldigt mycket idag, jag vet inte riktigt vad jag är på för mupphumör idag. Men det är väl som så att det krävs inte mycket för att roa en idiot... hehe. Det är ju bra att jag är på bra humör och inte sitter & gråter eller nåt sånt. Jag har inte gråtit nåt sen jag var full senast. Jag vet inte vad det är med mig när jag dricker nu för tiden. Jag kan bara sitta och gråta som en jävla idiot, men jag gråter aldrig när jag är nykter.

Snacka om att jag har beslutångest. Jag velar fram och tillbaka hela tiden när det gäller vissa saker. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag lägger ner, I don't give a shit anymore. Jag ska bara leva livet och ha kul. Jag ska inte sitta och deppa ihop. Jag tänker inte oroa mig över en massa saker. Händer det, så händer det. Gör det inte det, så överlever jag ändå. I'm a survivor. Jag tänker inte lägga så mycket energi på saker som inte är värda att lägga energi på. Jag förtjänar bättre...

Puss puss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0