Lill-lördag

Idag har jag och Jenny varit iväg & shoppat upp en del av våran lön. Jag har nog lite pengar kvar, behöver ju dom när jag åker på Rock at Sea den 13e november. Det blir nog väldigt lugnt för min del tills jag ska på kryssningen.

Jag och några stycken till skulle ha druckit ett par drinkar idag. Men det verkar inte som det blir nåt med det längre. På lördag ska jag eventuellt vara chafför. Jag jobbar torsdagkväll, fredagkväll, lördag dag och söndag kväll. Så det känns skönare att vara nykter och städad än att dricka på lördag.

Nästa helg så blir det också lugnt för jag jobbar då med. Jag jobbar nästan varje helg nu. Men det är skönt för då är jag inte ute och gör en massa dumheter. Jag skulle kunna hitta på nåt på fredagkväll nästa helg, men det blir att göra nån nykter aktivitet. Vara chafför eller hitta på nåt nyktert med nån. Får väl se vad som händer och sker. Som det ser ut just nu så blir det inte att dricka nån alkohol förens kryssningen.

Det känns som jag behöver en nykter period. Sammanlagt så blir det 4 nyktra veckor om jag inte dricker nåt innan Rock at Sea. Jag har ju redan varit nykter 1 1/2 vecka.

Det känns som om det har ordnat upp sig lite mer med jobbet just nu. Jag ska i alla fall jobba kvar tills årsskiftet. Sen får jag se vart jag hamnar. Jag ska söka dom tjänsterna som finns att söka, så får jag se hur det blir. Det känns skönt att veta att jag får gå på det schemat som jag har lagt i december. För det händer så mycket sköj då... =) Jag har ju lagt mig ledig när jag ska ut på roliga fester... =) 

Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0