Länge sen senast...

Jag har inte skrivit på min blogg på ett bra tag nu. Jag har helt enkelt inte orkat skriva nåt. För jag har ju en hel del som jag har velat skriva om. Men jag har varit lat och inte känt för att skriva i bloggen.


Jag har varit rätt så irriterad på en del saker på dom senaste veckorna. Det har varit en hel del saker på jobbet som jag har blivit förbannad och sur på. Det är så mycket besparningar på jobbet just nu och det är extremt irriterande. Dom försöker slita ut oss personal så det skriker om det just nu. Det enda dom tänker på är att spara pengar, så vi har fått gått en personal kort flera gånger dom senaste veckorna. Dom har redan dragit in massor med personal för cirka ett år sen och nu får vi ändå gå kort en hel del när folk är sjuka. Dom tänker inte på att dom sliter ut personalen i förtid och att folk inte kommer att orka att jobba. Dom lockar ju knappast några att börja jobba i vården. Dessutom tänker dom inte på att vi jobbar med människor och inte maskiner. Det känns ju inte som om man gör nåt bra jobb när man måste stressa som en jävla idiot för att hinna hjälpa alla. Jag vet att det är dåligt med pengar just nu, men jag tycker att dom borde försöka komma på ett sätt att få fram mer pengar så våra gamla har det bra. Det är ju dom som har byggt upp vårat land och dom blir behandlade som skit av kommunen. Jag tycker inte att man ska spara in på vården, det måste vara annat man kan spara in på. Dessutom så känner jag att mycket av pengarna läggs på helt fel saker som kunde komma till bättre nytta.

Jag undrar om dom som har bestämt att det ska sparas vill ha det så här när dom blir gamla??? Det lustiga är att dom drar in på personal hela tiden, men dom lägger på oss mer och mer sysslor hela tiden. Jag vet inte riktigt vad dom tänker med ibland. Vi är inga supermänniskor, vi kan inte vara på flera ställen samtidigt. Just nu känns det inte som om man hinner med allt man ska göra på jobbet. Om det fortsätter så här, så vill inte jag bli gammal. Jag tycker gamla ska behandlas med respekt, men tydligen så tycker folk på högre position att dom ska behandlas som skit. Att dom inte förtjänar att ha det bra dom sista åren dom lever. Jag tycker att dom borde sträva efter att våra gamla ska ha det så bra som möjligt. Men dom visar motsatsen varje dag som går.

Nu fick jag ut lite av min ilska och irritation som jag har gått runt på den senaste tiden. Jag kan ju säga som så att jag har ju inte direkt någon arbetsglädje nu för tiden. Det känns tungt och jobbigt att gå till jobbet när saker och ting är som det är. Men oftast när jag väl kommer till jobbet så blir jag glad av att träffa mina goa arbetskamrater och dom underbara pensionärerna som vi tar hand om. Dom får mig att le och känna mig på bra humör fast att arbetssituationen inte är den bästa just nu.

Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0