För pigg för att sova

Jag ska upp tidigt imorgon och jobba. Men jag är för pigg just nu för att sova. Så det känns inte som så stor vits att lägga mig i sängen och bara vrida & vända på mig. Jag får vara trött imorgon och sen sova bättre imorgon natt istället. Jag kan lika gärna vara uppe en stund till nu och sen försöka att sova ett par timmar om det går. Jag vet att det inte blir mycket sömn inatt, jag har sovit för mycket under dagen.

Jag har haft 2 lata dagar, både igår och idag har jag inte gjort så mycket. Jag har mest bara varit hemma och tagit det lugnt. Tittat på film och vilat. Jag har bara varit riktigt lat. Men det blir så när jag är ledig, jag orkar inte ta mig för nånting. Jag är så slut när jag har jobbat några dagar, så jag blev helt apatisk och ville inte göra nånting när jag är ledig. Jag borde leva livet och bara ha kul när jag är ledig. Men jag ligger mest bara och sover, gör ingenting liksom. Men det blir ju så att all ork går till jobbet för att orka med att jobba. Jag känner verkligen att jag skulle behöva göra nåt annat som inte kör slut på mig på det här viset.

Men men det kanske blir bättre, jag ska börja jobba i hemtjänsten i december. Det kanske inte är lika jobbigt på samma sätt. Får väl se hur det blir, annars kanske det blir att försöka hitta nåt som inte är i vården överhuvudtaget. Jag är rätt så trött på hur illa behandlad vi personal blir plus hur illa dom behandlar dom gamla just nu. Dom flyttar runt på dom hur som helst, gamla och dementa personer. Det är så fel, men det är nåt pucko som har beslutat att det är det bästa. Jag tror inte att dom har nån kunskap alls om hur man ska behandla gamla människor, speciellt inte dementa. Jag är så jävla trött på att någon beslutar en massa skit och sen måste vi personal drabbas av det & genomföra allt. Kan inte dom jävla idioterna som har beslutat att alla ska flytta runt, komma & flyttstäda alla rum. Varför ska vi personal behöva göra det??? Vi har ju knappt tid att ta hand om dom gamla som det är ändå, hur ska vi ha tid med alla flyttstäd???

Jag är så fundersam över många saker just nu. Jag funderar på om jag bara ska skita i om jag gör bort mig och bara satsa på vad jag känner. Det värsta är att jag vill inte vara för på och skrämma bort folk. Men jag måste nog ta tag i saken om jag vill att det ska hända nåt.

Puss puss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0