Livet är fullt av frestelser

Jag hade planerat att gå ner några kilon tills Rock at Sea om 3 veckor, men jag tror inte att jag kommer att lyckas gå ner så mycket som jag vill gå ner. Jag slarvar faaan en hel del. Jag går inte på nån svältdiet överhuvudtaget, jag ska bara se till att äta normalt. Äta lite mindre än vad jag förbrukar, så jag går ner lite i vikt. Men sen så blir jag så sugen på något och då äter jag det även fast jag vet att jag inte borde. Äter en extra smörgås fast jag inte är hungrig, jag tycker bara att det är gott.

Det är en kamp varje dag att behålla vikten, jag vill inte gå tillbaka det till som var förut. Jag vill inte väga över 80 kilo igen. Nu väger jag ca: 63 kg, men för ett år sen vägde jag 58 kg. Jag vill väga under 60 kilo igen. Så jag måste kämpa att gå ner några kilon och sen måste jag se till att behålla den vikten.

Jag slutade snusa för ca ett halvår sen och det var då som jag gick upp några kilon. Jag ersatte snuset med godis istället. Jag har börjat funderar på att börja snusa igen bara för kunna behålla vikten. För när jag gick ner 23 kilo, då tog jag en snus varje gång jag blev sugen på nåt. Det var därför som det inte kändes så svårt att gå ner dom kilona. Nu känns det kämpigare för jag har inte snuset längre och det nikotin/tobaksfria snuset är inget gott.

Jag hade ju planer på att inte dricka på 2 månader innan Rock at Sea. Men det sprack ju också, jag drack efter att ha varit nykter i 3 veckor... haha. Det hade varit bra om jag inte hade druckit alkohol på ett tag, för alkohol är ju kaloribomber om nåt.

En sak jag klarar av är att leva i celibat för det har jag gjort i några månader nu... haha.

Jag hoppas på att åtminstone gå ner 1-2 kilo innan rock at sea, jag tror inte att jag klarar av att gå ner mer. För jag kände mig sugen på chips idag, så jag tänker nämligen glo på en film & käka chips nu. Det är inget kul att sitta hemma själv och glo på en lördagskväll, så jag måste ha nåt att göra.

Jag slutade jobba för en stund sen och jag ska börja jobba kl.13 imorgon, så det finns inte så mycket annat jag kan göra. Det är nog ingen som har lust att umgås med mig just nu, för jag känner mig inte allt för piggelin... hehe.

Puss & snusk därute... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0