Bukplastik + bröstlyft...

Jag har fått frågor om mina operationer. Hur mycket det kostade och om jag tyckte det var värt det. Om det gjorde mycket ont och så. Tillsammans kostade mina operationer 71 000:- och då fick jag 10 000:- rabatt för att jag gjorde 2 operationer samtidigt. En bukplastik går på ca 50 000:- och bröstlyft ca 30 000 - 40 000:-. I dagens läge så kommer jag inte ens ihåg hur ont det gjorde efter operation fast det bara är ett år sen jag opererade mig. Det gjorde nog lite ont dagarna efter, men man överlever det. Bara man har kommit igenom den första tiden efter operationen och det gått ett litet tag, så tänker man inte på att det överhuvudtaget har gjort ont. Så jag förstår en del som kan bli beroende av plastikoperationer, man tänker inte så mycket på smärtan när det har gått ett tag. Det jag tyckte var jobbigt precis efter att jag hade opererat mig var att jag fick blodtrycksfall och svimmade flera gånger. Men jag kände inte av smärtan nåt, men jag fick ju rejält med smärtlindring så det hade nog med det att göra.

Jag tycker att det var värt att investera pengarna på mig själv. Smärtan kommer jag inte ihåg så bra. Min mage är inte bara en stor säck av skinn längre, nu har jag en "normal" mage. Mina bröst står upp och ser inte ut som en gammal tants längre. Så jag är nöjd med operationerna. Men en sak man ska tänka på att man får ärr efter att ha opererat sig. Men dom bleknar med tiden. Men det kan vara lite störande ett tag. Nu börjar mina ärr se bättre ut, men det kommer dröja några år till innan dom har bleknat rejält.

Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0