Viktnedgång

För ca 2 år och 8 månader sen så bestämde jag mig för att gå ner i vikt och jag lyckades jävligt bra. Jag vägde 81 kg i augusti 2009 och ca ett år senare vägde jag 58 kg. Förra året gick jag upp ca 9 kg på grund av att jag slutade snusa i samband med att jag gjorde bukplastik och bröstlyft. Jag var snusfri i ca ett halv år och sen började snusa igen på grund av att jag åt mer onyttigt när jag inte snusade. Just nu pendlar jag mellan 58-61 kg, men jag skulle vilja väga ca 55 kg. Jag kommer att sluta snusa igen när jag känner att jag klarar av att behålla vikten utan snuset. Jag hade tänkt att gå ner till 55 kg innan sommaren, men jag tror inte att jag kommer att klara av det. Så jag satsar på att inte väga mer än 57-59 kg innan sommaren. Jag faller för frestelsen att äta onyttigt då och då, så jag pendlar som sagt mellan 58-61 kg just nu.

Jag har förändras jävligt mycket under dom senaste åren och jag mår bättre & orkar mer. Men jag kan fortfarande känna att jag är fet fast att jag vet att jag inte är det. Jag kollar mig i spegeln hur många gånger som helst varje dag och granskar min kropp. Tycker att jag ser jättefet ut vissa dagar och andra dagar så tycker jag att jag ser jättesmal ut. Jag är fortfarande lite svullen efter att jag opererade mig och vissa dagar är jag mer svullen än andra. Det tar ett tag innan kroppen har läkt helt och hållet.

Här är bilder på hur jag såg ut före & efter operationen:





Och så lite bilder på mig före & efter viktnedgång:









Jahopp, nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Jag borde egentligen sova eftersom jag har sovit max 3-4 timmar varje natt under dom senaste 3 dagarna. Men men jag är inte trött nu. Jag har känt mig trött och seg dom senaste dagarna. Men ikväll så har jag känt mig extremt pigg fast jag knappt har sovit nåt. Jag vet inte riktigt var jag har fått min energi i från. Men men det blir väl att glo lite på tv och sen sova nån gång.

Puss & Kram...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jätteduktigt att gå ner så mycket!! :D Jag håller också på att gå ner i vikt nu, vissa veckor står det helt still och andra så rasar kilona av mig. Men tänkte på en grej, hur mycket fick du betala för operationen? Och tyckte du att det var värt den summan och smärtan? ( antar att man har ont efter? ) Är lite intresserad själv av att göra en operation så småningom...

2012-04-17 @ 07:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0