Eurovision Song Contest

För några år sen var jag ett stort Eurovision Song Contest fan. Jag verkligen älskade den tävlingen. Jag satt som klistrad varje år och jag vet mycket mer än dom flesta om tävlingen. Men mitt intresse har svalnat som fan under dom senaste 10 åren.

Det finns flera orsaker varför jag inte är lika intresserad längre. Jag har skaffat andra intressen som är viktigare bl.a. cruisingar, fester etc.

Jag tyckte att det var tråkigt att länderna inte sjunger på sina egna språk längre, dom flesta väljer att sjunga på engelska. Jag blev förälskad i tävlingen på grund av att man fick tillfälle att höra musik på olika språk. Jag tyckte det var charmigt och spännande. Så jag gillade tävlingen bättre innan 1999, så jag har bättre koll på åren innan alla fick sjunga på valfritt språk.

Sen så är jag irriterad på Melodifestivalen dom senaste 11 åren. Jag tycker det ska vara en Melodifestival och inte en massa delfinaler. Det blir för mycket och det har gjort att jag har tröttnat. Det räcker med 10-12 låtar, det är för mycket med 32 låtar. Det är så svårt att hålla koll på vilka låtar som har varit med när det är så många.

Det är likadant i ESC nu när alla länder får vara med och det blir flera delfinaler. Jag har inte samma koll som jag har haft. Jag orkar inte ha koll på alla bidrag som är med. Jag har knappt koll på nåt från MF och ESC dom senaste 10 åren. Jag har tröttnat som fan, det är inte lika kul och spännande längre.

Over and out...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0