Dricka sprit...

Jag tänkte precis på låten dricka sprit och hålla käften. När jag dricker sprit så gör jag allt annat än håller käften... hehe. Jag pratar oftast mer när jag dricker sprit än vad jag gör när jag är nykter. Men jag pratar en hel del även i nyktert tillstånd. Jag har ju hört att jag är en papegoja på speed när jag är onykter... hehe.

Men nu blir det ingen sprit för mig på ett bra tag. Jag ska vara nykter minst 2 månader, men förhoppningsvis så klarar jag av att vara nykter 3 månader. Jag har tänkt att jag ska vara nykter fram till påsk. Men sen vet jag inte hur det blir med det. Jag kommer hur som helst att vara nykter januari och februari. Jag jobbar ju alla helger utom en fram till mars, så det är inga problem att klara av det.

Jag låter typ som en alkis eller nåt... Haha. Jag skulle kunna vara nykter i flera år om jag verkligen bestämmer mig för det. Men jag vill gå in i dimman ibland. Det svåra är att många av mina vänner dricker typ varje helg. Så man blir lite frestad när man hör att dom är på fest och har kul. Jag är inte så sugen på att dricka just nu. Men jag kanske blir efter att ha varit nykterist ett tag. Så då kanske det blir att dricka i mars istället för att vänta till april. Det märks hur det känns då.

Puss puss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0