Viktresan fortsätter

Jag gick ju som sagt upp cirka 9 kg förra året av dom 23 kg jag gick ner under hösten 2009- hösten 2010. Men jag har nu gått ner 7,5 kg under ca 3 månader. Men det har stått rätt så still under den senaste månaden. Jag har pendlat mellan 59-61 kg. För jag har slarvat en del, så jag går upp lite sen så har jag gått ner det och så.

Jag har ju typ lite av ett matmissbruk. Det är ju därför som jag vägde så mycket som jag gjorde förut. Jag älskar mat och oftast blir det att jag äter när jag har tråkigt. Jag borde egentligen sysselsätta mig med nåt istället för att sitta hemma och glo. Men jag har som sagt inte haft nån större lust till nånting på senare tid. Jag måste försöka att börja gå på promenader igen, men det blir typ aldrig av på nåt sätt.

Förr så brydde jag mig inte ett dugg om vad jag stoppade i mig. Nu så tänker jag jämt på vad jag äter. Jag får ångest om jag äter en massa onyttigt, jag blir arg på mig själv att jag inte är starkare och kan stå emot. Men just för tillfället går det bra och jag känner inget större sug efter onyttigheter.

Det blir att dricka lite på fredag. Men jag äter lite mindre kalorier varje dag, så att jag inte går upp vikt av att dricka några drinkar. Jag gör ju inte som jag läste i en artikel att en del gör. Dom äter inget på hela dagen för att kunna dricka under kvällen. Jag tar bort lite kalorier varje dag under hela veckan istället, så jag kan dricka utan att få dåligt samvete. Man måste äta innan man ska dricka, annars mår man ju inte speciellt bra.

Jag ska gå ner några kilon innan sommaren, så jag inte ser ut som flubber på stranden.

Jag beställde som sagt några klänningar igår. En av dom är inte säkert att jag kommer i på grund av att man måste ha extremt små bröst för att ha den. Men jag beställde den ändå för det kanske går i alla fall. Jag tycker det är lustigt att den klänningen var i så små storlekar. Jag tog största storleken och den ska ändå vara några cm för liten över bysten. Jag har ju ändå inte speciellt stora bröst, jag hade E-F kupa när jag var som störst och nu har jag C kupa. Får väl se om det går ändå, annars får jag väl skicka tillbaka klänningen.

Jag beställde 3 klänningar och det var väldigt stor skillnad på storlekarna. En fick jag beställa i S, en i M och en i XL. Jag följde mått tabellerna för klänningarna. Det är lustigt att det kan skilja så mycket, men det måste vara att dom är från olika länder eller nåt.

Puss puss...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0