Sjukt samhälle vi lever i...

Det är sjukt att allt läggs upp på nätet nu för tiden. Jag vet att jag tjatar om det väldigt mycket nu för tiden. Men jag har börjat tänka väldigt mycket på att det är många saker som känns olämpligt som läggs upp på nätet nu för tiden. Jag har börjat reagera på saker som folk lägger upp och jag funderar på vad dom tänker när jag dom lägger upp vissa saker.
 
En sak som jag har reagerat väldigt stark på är att folk lägger upp att människor har dött innan den närmsta familjen ens vet om att personen är död. Jag tycker inte man ska lägga upp något om att en person har dött, RIP, saknar dig etc förens det har gått ett tag efter personen har dött eller jag tycker inte ens att man ska lägga upp något då heller. Men om man känner att man verkligen måste lägga ut att en person är död eller att man saknar personen etc, så kan man ju åtminstone vänta en vecka eller två eller något sådant så att den närmsta familjen och vännerna har fått reda på det först. Jag tycker inte att man ska skriva ut på FB att någon har dött. Jag tycker att man kan ringa eller skicka ett privat meddelande till släkt och vänner till personen & beklaga sorgen istället. Det tycker jag är vettigare. Om någon som står mig väldigt nära skulle dö, så skulle inte jag vilja att folk skriver en massa inlägg på FB om det. Det tycker jag är så okänsligt och jag skulle inte vilja se det när jag går ut på nätet. Men men jag är ju inte som alla andra...
 
Visst jag har skrivit om en persons död förr i min blogg, men jag skulle inte göra det i dagsläget. Jag har inte samma person idag som jag var för flera år sedan.
 
Over and out...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0