Sluta upp med att se rasism i allt...

I och med detta inlägg kommer säkert folk att tro att jag är rasist och röstade på SD i valet, men jag är varken rasist eller röstade på SD. Men jag är trött på att en del av svenska folket letar efter rasism i allting nu för tiden. Barnen får inte vara pepparkaksgubbar i Luciatåget, vi får inte sjunga våran nationalsång på nationaldagen, vi får inte ens fira våran nationaldag för då är vi rasister, Pippi ska censureras, kakor med ansikten är rasistiskt etc etc etc.
 
Vad är det för rasistiskt med pepparkakor? Eller med kakor med ansikten? Vad har det med rasism att göra mer än att kakorna är bruna/svarta? Ska alla kakor vara vita nu för tiden eller? Skulle inte det klassas som ännu mera rasistiskt att enbart göra vita kakor? Jag tycker det är sjukt att folk ser rasism i en massa kakor, det känns som om folk letar efter saker som kan vara rasistiskt i dagsläget.
 
 
 
Jag tycker det är sjukt att vissa inte vill att vi ska sjunga nationalsången och fira våran nationaldag. Om vi flyttade till ett annat land inte skulle dom sluta fira sin nationaldag för att vi inte är från deras land från början. Varför kan vi inte vara mer som Norrmän och vara stolta över vårat land & fira det lika stort som dom gör? Nä, här ska vi behöva skämmas för att vi älskar vårat land och vill fira det med festligheter. På nationaldagen några år sen åkte jag och några kompisar runt i min brors volvo med stor Sverigeflagga på taket och spelade nationalsången & viftade med Sverige-flaggor. Vi var inne på en lokal pizzeria och gav dom några små Sverige-flaggor & dom tyckte bara att det var kul att vi firade nationaldagen. Dom var inte av svenskt ursprung och dom tyckte som sagt att det var kul och såg inget rasistiskt i det. Medan det var en tant av svenskt ursprung som gjorde tecken till oss om att vi var dumma i huvudet när vi åkte förbi henne. Så jag tror det är mest svenskar som är emot att vi ska fira nationaldagen och det är väldigt irriterande. Jag vill kunna fira våran nationaldag utan att folk ska tycka att jag är rasist, men det kommer väl aldrig att hända med tanke på att många svenskar ser rasism i allt... suck.
 
 
Over and out...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0