Tänk på vad du skriver...

Jag har på senare tid verkligen börjat tänka på vad jag skriver och vilka bilder jag lägger upp på nätet. Jag har nyligen blivit mamma, så jag har någon annan att tänka på än mig. Jag personligen känner att jag måste tänka på honom och inte bara på mig själv. Jag känner att det inte är så bra att lägga upp en massa väldigt privat information om mig själv eller lägga upp massa bilder & info om honom på nätet. Jag har förr lagt upp väldigt privat information, men jag har ansvar för en annan människa nu & jag tycker inte det är lämpligt att lägga upp vad som helst. Jag har inte samma behov av uppmärksamhet och bekräftelse nu för tiden som jag hade för några år sen heller. Så jag har inte så stort behov av att visa upp varken mig, mitt liv eller min familj på nätet.
 
Vill folk veta en massa saker om mitt liv och min familj, så är det bara att umgås med mig istället. Jag har inga hemligheter, men jag vill inte längre berätta allt som händer i mitt liv på nätet. Jag tycker att folk nu för tiden skriver ut alldeles för mycket privat information på nätet. Det är en sak när man inte har någon annan att tänka på. Men jag vill inte att det ska stå en massa saker om mig och min son på nätet. Det är upp till honom när han blir äldre om han vill skriva ut saker om sig själv och lägga upp en massa bilder. Men jag tänker inte vara den som utsätter honom för det.
 
Jag har förr lagt upp bilder och info om andra på nätet, men jag har slutat med det. Jag skulle inte vilja att folk la upp en massa saker om mig utan att fråga. Jag är mer försiktig i dagsläget med vad jag publicerar på nätet. Jag har inte varit lika uppmärksamhetskåt som många andra när det gäller graviditet och barn. Många visste inte ens om att jag var gravid eftersom att dom inte hade läst det på Facebook. Jag skrev aldrig ut på FB att jag var gravid, jag la aldrig upp några bilder varken på ultraljud eller gravidmage och jag har inte lagt upp några bilder på min son varken från BB eller senare. Vill folk se min son får dom komma hit eller så kan jag komma till dom. Jag vill inte exponerar honom på nätet när han inte ens kan prata och säga vad han vill. Det är upp till honom när han själv kan säga vad han vill.
 
Jag har ingen smartphone längre och det är väldigt skönt & befriande. Jag lever istället för att sitta & glo på telefonen och uppdaterar FB när jag är iväg någonstans. Jag hade inte kunnat lägga upp några bilder när jag var på BB även om jag hade velat.
 
Folk får tycka vad dom vill om mig och säga att jag lever i stenåldern eller nåt. Men jag har hellre en "vanlig" mobil, att mitt privatliv är privat än att hela tiden vara online på nätet och lägga upp varje liten detalj av mitt liv. Jag känner mig mer säker och tryggare i mig själv, jag behöver inte söka uppmärksamhet och bekräftelse. Jag tycker att det känns bättre att ringa en vän och berätta nyheter i dagsläget än att skriva ut det så alla ser.
 
Over and out...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0