Vägning

Idag har jag vägt mig igen och jag har gått ner 0,8 kg, så nästan ett kilo. Jag har inte motionerar något denna vecka, jag har bara tänkt på vad jag har stoppat i mig. Det blir nog inte att jag kommer igång med promenader eller simning som jag skulle vilja göra förens det blir varmare ute & inte så halt på vägarna. Just nu kommer det enbart bli promenader nån gång ibland när jag har lust och tycker att det är skönt att vara ute. Kommer bli mer regelbundet när våren och värmen kommer. Jag har inte så mycket till motivation att gå på promenader när det är kallt ute speciellt inte nu när jag inte regelbundet går på promenader.
 
Jag är ju en person som inte är så mycket för att motionera i allmänhet. Jag tycker om att gå på promenader och simma. Men jag skulle aldrig börja gå på gym, det är inte min grej. För mig är det viktigast och enklast att ändra min kost och äta nyttigare än att motionera. Men jag försöker att röra mer på mig för att gå ner mer i vikt, men det gör inget om det inte blir så mycket motion.
 
Om man vill gå ner i vikt så behöver man först och främst veta varför man är överviktig. Vad man äter för något, om man äter för mycket eller för onyttigt eller både och. Man måste ta reda på orsakerna till att man går upp i vikt. Jag går upp i vikt för att jag älskar god mat, skräpmat, snacks, godis etc i kombination med att jag rör mig för lite. Dessutom har jag ibland ätit i brist på något annat att göra. Jag har ofta ätit för mycket för att jag tycker att det är gott.
 
När jag jobbar så rör jag mig mer och går ner snabbare i vikt om jag äter nyttigare. Men just nu jobbar jag inte eftersom jag är mammaledig, så det blir ju inte den bonus motionen just nu. Jag äter på ett ungefär som jag brukar nu, men jag har minskat på portionerna och jag har skippat allt onödigt som läsk, godis, snacks etc...
 
Over and out...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0