Motivation...

Jag har massor jag skulle vilja skriva om i bloggen, men just nu har jag varken tid, ork eller motivation till att skriva i bloggen. Jag kan enbart skriva i bloggen när Didrik sover eller inte är hemma. Det går inte att sitta vid datorn när han är hemma och vaken för då trycker han på varenda knapp på tangentbordet. Så det finns inte mycket tid och utrymme till att skriva i bloggen. För oftast när han är på dagis har jag en del andra saker att göra eller så känner jag bara för att vila & ta det lugnt en stund. Och när han har lagt sig på kvällarna är jag så trött, så jag orkar oftast inte göra så mycket och jag försöker att göra viktigare saker som att plocka ur diskmaskin och sånt.
 
Ibland skulle det vara jävligt skönt att ha en pappa till mina barn. Men jag kan inte tvinga karljäveln att ta sitt ansvar och jag vill inte göra det. Jag vill att han frivilligt ska umgås med sina barn. Men han bryr sig inte om dom överhuvudtaget just nu. Jag har inte hört ett ljud från honom på ca 2 månader. Det är synd att han gör som han gör. Han är en bra pappa när han är närvarande, men han verkar tycka bättre om att vara en frånvarande pappa tyvärr. Om han gör så här för att han själv mår dåligt då borde han inse att han måste söka hjälp. Han kan inte fortsätta på det är viset, han bara flyr och sticker huvudet i sanden istället för att ta tag i saker. Han vandrar runt i en ond cirkel för han dricker för att han mår dåligt & försöker fly från verkligheten, men när han nyktrar till mår han ännu sämre eftersom han har behandlat folk som skit, saker han försöker fly ifrån har blivit ännu värre etc och då börjar han dricka igen. Jag hoppas att han en dag inser att det livet han lever inte är bra för honom och folk runt omkring honom. Han behöver jobba med sig själv och ta itu med vad det är som får honom att må dåligt och få ångest etc. För så länge han inte mår bra psykiskt och flyr så fort han tycker det blir för mycket, så kommer han inte kunna ha någon hälsosam relation varken till sina barn eller någon annan.
 
Jag har lovat att jag ska lägga upp före och efter bilder från viktminskning. Men jag tänkte att jag ska göra det när jag har gått ner ca 10 kg, så man verkligen ser skillnaden. Jag har gått ner ca 5-6kg nu och jag tycker inte att det syns så stor skillnad på bilderna. Jag vill att skillnaden verkligen ska synas ordentligt. Så det blir nog inga bilder förens i slutet av sommaren eller nåt sånt. Jag går ner ca 2kg i månaden, för jag går oftast ner ca ett halvt kilo i veckan.
 
Over and out...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0