Rensa i röran...

Jag känner att jag skulle behöva rensa och göra mig av med en massa saker. Jag rensade bort lite papper och städade upp lite i ena bokhyllan i vardagsrummet idag. Men jag skulle vilja slänga, ge bort, sälja och helt enkelt göra mig av med en massa grejer jag inte behöver & inte använder mig av. Jag skulle vilja bli lite mer minimalistisk och inte ha så mycket saker överallt. Men det värsta är att det är så svårt att göra sig av med saker även fast jag inte vill ha dom kvar eller vill ha dom kvar fast dom bara ligger & samlar damm. Jag tycker det är svårt att göra mig av med saker som jag har fått i present även fast jag det är grejer som bara ligger och samlar damm.
 
Jag skulle behöva ta några dagar då jag bara rensar bort saker utan att tänka för mycket på att såra någon eller att det kan vara bra att ha fast jag säkerligen aldrig kommer att använda grejerna. Jag har blivit bättre på att slänga bort saker jag aldrig använder och som mesta dels har legat i en garderob eller ett förråd. Men jag skulle behöva bli ännu bättre på att göra mig av med saker. Jag tycker att det är så trist att försöka att sälja saker, men samtidigt tycker jag det är tråkigt att slänga bort saker som andra kan ha användning för. Så jag borde försöka att samla ihop saker som jag vill bli av med och skänka bort dom istället.
 
Men det värsta är att jag vet inte när jag ska få tid till att fixa med det hela. Jag får inte mycket gjort när Didrik är hemma & vaken, han är ju både högt & lågt. Jag kallar honom för lille herr klåfinger just nu, för han är tamejfan på allt som han inte ska röra. Så om det ska bli något gjort så får jag nog skaffa barnvakt, annars kommer jag inte att komma så långt med nånting.
 
Jag skulle dessutom behöva undersöka lite vad A har för något i förrådet, så jag kan skänka bort skiten. Det finns flera jackor i ena förrådet och i andra tror jag att det är typ verktyg & sådant. Jag måste kolla igen vad som är i det förrådet, det är flera månader sen jag kollade i det förrådet eftersom det bara är hans jävla skit i det. Jag får väl ta och skänka bort hans kläder också. Finns bla oanvända strumpor som jag har köpt till honom som han aldrig hann använda innan han drog. Jag har en svart sopsäck med hans kläder plus några småpåsar med typ deodoranter, after shave, rakapparat, mobiler etc. Dessutom finns det en soffa i Didriks rum som är hans som bara står i vägen, så den ska bort. Jag får slänga ut den, men jag hade inte brytt mig om att få hans tillåtelse till att göra det. När Eddie ska börja sova i samma rum som Didrik då måste soffan bort, så Eddies säng får plats. Han verkar ju inte sakna något av det som finns här eftersom han inte har visat sig på snart 6 månader. Jag har inte hört något från honom på ca 1 1/2 månad, han skiter i att svara i telefon. Han svarar varken på sms eller när jag ringer. Jag skriver bara att jag tycker att han ska träffa sina barn. Men det verkar han inte bry sig om. Jaja, det är hans förlust, det är han som går miste om att se sina barn växa upp.
 
Over and out...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0