Gå ner i vikt efter graviditet

Jag har läst en hel del dom senaste månaderna om att folk är trötta på träningshets, gå ner i vikt och komma i samma form som innan graviditet. Dom lägger upp bilder på hur man ser ut efter en graviditet och vill visa verkligheten att man har bristningar, slapp hud etc. Och att man inte ska ha så bråttom med att gå ner i vikt och komma form, att man bara ska njuta av att vara mamma.
 
Jag blir inte påverkad av att se artiklar, bloggar etc om att man ska komma i samma form som innan graviditet och sånt. Jag vill gå ner i vikt för min egen skull och mina barns skull. Jag vill gå ner i vikt för att kunna komma i mina kläder, må bra och orka mer. Just nu mår jag skit så fort jag öppnar garderoben och inte kan komma i dom kläder jag vill ha på mig. Jag kommer må bättre och trivas bättre i min egen kropp när jag kan ta på mig vilket plagg som helst som hänger i min garderob. Dessutom så kommer jag orka mer och må bättre i allmänhet när jag har blivit av med mina extrakilon. Då kommer jag vara en bättre mamma för jag kommer vara gladare och ha mer energi. Men jag försöker inte att gå ner i vikt så fort som möjligt och att jag ska nå min målvikt typ på en gång. Jag ser till att äta mindre kalorier än vad jag gör av med, äter några 100 kalorier mindre varje dag. Jag tränar inget och tänker inte börja träna heller. Jag måste försöka att komma igång med att röra mer på mig, gå på mer promenader. Men jag känner mig så trött och orkeslös för det mesta just nu, så jag har inte riktigt motivationen till det i dagsläget. Eddie har börjat sova längre tid på nätterna nu, så snart så sover han nog hela nätterna. Då kommer jag också att få sova hela nätterna och då kommer jag bli piggare och gladare. Så jag får ta itu med att motionera när jag får mer sömn.
 
Jag bryr mig inte om andra som har fått barn vill gå runt med sina extrakilon i flera år eller trivs med att inte komma i gamla kläder & sånt. Jag vill trivas med mig själv och därför går jag ner mina extrakilon nu & inte om flera år. Jag gör det för min skull och inte för att man ska komma i form efter graviditet så fort som möjligt. Jag får inte ångest och mår dåligt att andra är i form snabbare än mig, jag tar det i min takt och gör på det sättet som känns bäst för mig. Det kommer ta några månader innan jag har nått min målvikt, jag går inte ner mer än cirka ett halvt kilo i veckan och jag har runt 10 kg att gå ner. Andra får göra som dom vill, men dom kan inte komma & klaga 10 år efter att dom har fått sina barn att dom har sina gravidkilon kvar när dom inte har gjort ett skit åt att bli av med dom.
 
Här är bilder på min viktnedgång efter min första graviditet:
 
 
Jag gick inte upp lika mycket under andra graviditeten. Jag vägde 75kg när jag kom hem från sjukhuset, jag vägde 66kg innan graviditeten. Just nu väger jag ca 70kg, jag behöver byta ut batterierna i min våg så jag vet inte exakt vad jag väger. Jag vägde 70,4kg förra veckan. Jag har beställt nya batterier, så jag får väga mig när dom kommer. Jag skulle ha vägt mig imorgon, jag har vägdag på fredagar. Men det blir nog att väga mig efter helgen istället. Jag hoppas på att komma under 70... =)
 
Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0