I betraktarens ögon...

Jag känner att det som är viktigt först och främst när det gäller att starta en relation med någon är att det finns attraktion och att det klickar. Finns inte det för femöre då är det ju ingen idé att ens dejta och se vart det leder. Men jag menar inte att man ska bli tillsammans med någon bara för att man tycker att personen är snygg. Jag menar att man måste känna sig attraherad av en personen och det betyder inte att personen är snygg. En person som är jättesnygg kan vara världens tråkigaste person, medan en person som ser mer alldaglig ut kan vara jättecharmig och rolig. Då blir personen som har ett mer alldagligt utseende mer attraktiv än den som är jävligt snygg.
 
Jag bryr mig inte så mycket om utseendet mer än att det ska finnas något som attraherar mig och gör att jag gillar personen i fråga. Jag tycker att det är skitsvårt att hitta någon som jag gillar som gillar mig tillbaka. Antingen så gillar jag en karl som inte gillar mig eller så är det en karl som gillar mig men som jag inte gillar tillbaka. Det är sällan ömsesidiga känslor. Hur som helst så har ju alla olika smak när det gäller utseende också. Jag tyckte A var snygg och sexig, men ingen av mina närmsta tjejkompisar tyckte att han var snygg. Så jag har ju inte riktigt samma smak som mina vänner. Skönhet är ju i betraktarens ögon. Jag tycker att skägg är jävligt osexigt, medan många kvinnor tycker att det är sexigt. Jag tycker att lagom hårigt bröst är sexigt medan en del andra tycker det är sexigare utan hår. Det är ju så olika vad man tycker är attraktivt.
 
Det är mer attraktivt med en karl som ser okej ut som är roligt & charmig än en jättesnygg karl som är skittråkig. Så jag får ta och hitta en karl som kan charma mig och får mig att skratta, har glimten i ögat och ser snygg ut i mina ögon. Sen är det ju bra om han har jobb, körkort, inga skulder, inga missbruksproblem, tycker om katter & barn, har samma intressen som mig, bor någorlunda i närheten, ärlig, trogen, mellan 20-45 och det absolut viktigaste tycker om mig (& jag honom). =P
 
Det märks väl om och när jag hittar någon som jag tycker om och vill slösa tid på. Time will tell the tale...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0