Varför blogga?

En del kanske undrar varför jag har börjat blogga igen efter att inte ha bloggat på väldigt länge. För mig är det lite terapi att blogga, det känns skönt att skriva ner saker & ting som jag tänker på och dela med mig av mina tankar & lite grann om mitt liv. En del kanske tycker att jag delar med mig för mycket, men jag är en väldigt öppen person. Jag har inte så mycket hemligheter och jag har inga problem med att skriva om vissa saker som tex sex, relationer, döden etc. Det är mycket som jag inte skriver i bloggen och som jag inte kommer att skriva om i bloggen. Jag kommer inte skriva så mycket om mina barn eller lägga ut några bilder på dom. Jag älskar dom över allt annat på denna jord, men jag behöver inte lägga ut en massa på dom hela tiden för det eller så är det för att jag älskar dom så mycket som jag inte vill att dom ska finnas ute på nätet förens dom själva kan bestämma att dom vill det.
 
Jag har till och från också skrivit vanlig dagbok som ingen annan än jag får läsa. Där skriver jag ner mer detaljer och mer privata saker, men jag har inte skrivit i dagboken på jättelänge nu. Jag vill försöka att skriva mer i dagboken, men det blir inte av. Jag har inte ork eller tid till att sätta mig ner & skriva. Jag glömmer ofta bort att jag har tänkt att skriva i dagboken. Jag måste försöka att komma ihåg att skriva i dagboken, för det är kul att läsa igenom senare i livet. Jag tycker det är kul att läsa det jag skrev för flera år sedan.
 
En stor anledning till att jag inte har bloggat så mycket under en period är att karln jag var tillsammans med gillade inte att jag bloggade och tyckte att det bara var fjortisar som bloggar. Det lustiga är ju att det till och med finns en tant som är över 100år som bloggar. Så det är inte bara fjortisar som bloggar. Men han kanske tycker så eftersom han är så hemlig av sig och inte delar med sig av sina känslor & tankar ens till sina nära & kära.
 
Over and out...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0